Skip to main content
Beste Simyo





ik  krijg de laatste tijd steeds de melding na een week of 2 dat ik al over mijn data verbruik heen zit.

Terwijl ik op dat moment gewoon ben verbonden met het wifi netwerk. (thuis, werk en op school zit ik ook gewoon op het wifi mijn eigen netwerk gebruik ik dus zelden)

Ik heb inmiddels de hoogste data bundel bij jullie sim only abbonoment en het probleem is er nog steeds.

Ik heb hierover telefonisch contact met jullie gehad en dit was ook volgens jullie erg vreemd en de jullie zouden kijken wat jullie met de kosten konden doen.



Nu duurt het nog ongeveer 2 weken voor mijn nieuwe databundel weer in gaat, nu vroeg ik mij af moet ik nu iets meer dan 2 weken wachten voor ik weer gewoon mijn data kan gaan gebruiken?



omdat ik op verschillende locaties werk en tijdens het reizen ook bereikbaar moet wezen en ik straks niet weer met een absurd hoge rekening zit





Alvast bedankt voor uw antwoord
Hoi Sherin Jonker, welkom op het forum van Simyo!



Wat vervelend dat je toch zoveel verbruik hebt via mobiel internet, terwijl je naar je eigen idee vrijwel altijd verbonden bent via WiFi.



Wat ik je wil aanraden om te doen is om zelf erachter te zien te komen waarom je telefoon toch verbinding maakt met mobiel internet in plaats van WiFi. Het verbruik is er namelijk daadwerkelijk via mobiel internet geweest, waardoor je Internetbundel nu op is.



Allereerst zou je op Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en vervolgens 'Oktober' eens kunnen bekijken op welke momenten je telefoon toch verbinding maakt met mobiel internet. Daar kan je namelijk gespecificeerd je dataverbruik inzien: welke pakketten aan dataverbruik wanneer hebben plaatsgevonden.

Wellicht kom je er dan achter dat op de momenten dat je denkt verbinding te hebben met WiFi je telefoon toch verbinding maakt met mobiel internet, omdat bijvoorbeeld het WiFi signaal op sommige plaatsen minder sterk is.



Daarnaast raad ik je aan om een datacounter app op je telefoon te zetten. Zo'n app geeft een inzicht wat er op je telefoon allemaal gebeurt qua dataverbruik: welke apps en/of achtergrondprocessen voor welk dataverbruik zorgen én wanneer dit via WiFi gebeurt en wanneer via mobiel internet.

We hebben een Blog geschreven met tips voor dat soort apps en andere handige ideeën om binnen je Internetbundel te kunnen blijven.



Ik hoop dat je op deze manier zelf kan zien te achterhalen waarom je toch zo snel door je Internetbundel heen gaat en maatregelen kan nemen om dit in het vervolg te beperken.



Tot slot zie ik dat we je inderdaad eenmalig tegemoet zijn gekomen voor de extra kosten die je in september hebt gemaakt door mobiel internet, omdat we begrijpen dat het niet je bedoeling is geweest dat je deze kosten zou maken.



Ook zie ik dat je voor oktober nu je Internetbundel op is. Wanneer je gebruik blijft maken van mobiel internet, dan betaal je €0,15 per MB, want je bundel is op. Pas op 1 november krijg je weer je nieuwe Internetbundel.



Ik hoor het graag van je of ik hiermee je vraag heb beantwoord en of je de boosdoeners van het verbruik hebt weten te achterhalen! 🙂

Reageer