Skip to main content
Hallo,



Afgelopen vrijdag keek ik op mijn mobiel om mijn dataverbruik in te zien en zag ik dat de factuur voor de maand januari erg hoog was uitgevallen. Er is op 27 januari 2015 in een korte tijd erg veel data verbuikt. Soms wel 60mb in 3 a 4 minuten, dat is dus bijna 20mb per minuut. Hierdoor is de data die ik heb verbuikt in ong een half uur twee maal hoger dan wat ik normaliter in een maand verbruik. Ik was me er van bewust dat mijn internetbundel al op was, ik heb namelijk een smsje ontvangen op 25 januari. Thuis zit ik altijd op de wifi en dat geldt evenens voor universiteit en werk. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik zo veel data heb verbruikt in een half uur, er is voor zo ver ik weet niets wat ik doe dat zo veel data verbruikt. Updates doet ie namelijk nooit zonder mijn toestemming, alleen op de wifi en daarnaast update ik zelden. Ik let echt op mijn dataverbuik, vooral als ik al een berichtje heb gehad dat mijn internetbundel op is. Ik blijf er gebruik van maken, maar dat blijft dan rond de 50mb over mijn bundel. Het bedrag van de factuur is erg hoog, te hoog als je het mij vraagt: 115 euro. Wat kost er zoveel data als 20mb per minuut? Ik was op het moment dat de kosten werden gemaakt gewoon thuis en ik zou niet weten wat ik moet hebben gedaan om zoveel date te verbruiken. Zoals ik al zei, thuis zit ik altijd op de wifi en maak ik gewoon gebruik van mijn computer. Ik heb vrijdag gebeld met de klantenservice en de meneer aan de telefoon zei mij dat het verbuik is gemeten vanaf mijn simkaart, dus dat het verbruik er ook is geweest. Zelf kan ik me dit echt niet voorstellen, maar als het gerigsteerd staat, staat het gerigsteerd. Nu vroeg ik me af of er wellicht iets kan worden gedaan aan de hoge kosten van afgelopen maand. Ik hoop het van harte.



Vriendelijke groet,

Netsanet 
Hoi Netsanet,



Ik begrijpen dat het vervelend is geconfronteerd te worden met hoge kosten voor internetverbruik.



Zodra je internetverbruik wordt verwerkt, ontvang je van Simyo een notificatiebericht bij 50% en bij 100% verbruik van je internetbundel.



Je hebt een 500 Mb internetbundel. Op 15 januari zat je al op de heft van je bundel. Ik zie dat de 100% notificatie op 25/1 naar je verstuurd is, om 23:35 uur. Theoretisch gezien is het mogelijk om zoveel MB's binnen 3 à 4 minuten te verbruiken.



Op de factuur registreren wij datapakketten met een maximum van 60001 of 60002 kB. Je kunt dit het beste zien als één aaneengesloten datasessie. Met de meeste smarttelefoons kun je achterhalen wat dit nou precies is geweest. Hierover hebben wij een blog geschreven met tips om inzicht te krijgen op je internetverbruik.



Ik zie dat je inderdaad nooit over je bundel gaat en dat je dus niet expres zoveel data hebt verbruikt. Om deze reden kom je voor januari eenmalig in aanmerking voor een coulance voor je dataverbruik. Het verbruik zal verrekend worden met een extra 1000 MB bundel à € 10,00.



Je januari factuur is van de week geïncasseerd. Storneren hoeft niet, het verschil zal binnen 2 weken door ons worden terugbetaald.



Ben je hiermee geholpen?
Hoi Ali, 



Ja dit helpt echt ontzettend! Ik zal de blog eens lezen. 

Hartstikke bedankt :) 



Groetjes! 
Hoi Netsanet,



Fijn om te lezen.
Ik zal de blog eens lezen.
Die ook overigens;) En dankjewel voor je terugkoppeling!

Reageer