Skip to main content
Beste,



Zojuist heb ik mijn factuur van de maand februari bekeken. Ik schrok, want ik zag dat deze factuur €103,- is! Dit komt door mijn extreem veel data verbruik, die ik totaal niet kan plaatsen. Afgelopen maand heb ik niet meer geinternet in mijn beleving dan de maanden ervoor. Tevens heb ik geen andere apps gedownload die dit mega hoge verbruik kunnen verklaren.



Mijn eerdere facturen zijn allemaal 'normaal'. Ik heb altijd binnen zowel mijn belbundel (€5,-) als mijn internetbundel (€10) gezeten. En ik snap dan ook echt niet waar dit zo opeens vandaan komt.



Is er wellicht een mogelijkheid tot coulance?



Ik zie uw reactie graag tegemoet!



Groetjes,



Monique
Hoi Monique,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend.

het hoge dataverbruik kan ook komen door een andere update op je telefoon. Mogelijk van het besturingssysteem.



Over credit ect. Ga ik niet over. Ik ben een forum gebruiker en geen medewerker van Simyo.
Hi maikel.twinnie, 



Bedankt voor je reactie. Deze mogelijkheid had ik zelf ook al bedacht. Echter slaap ik altijd thuis, waar ik altijd wifi heb. De updates die eventueel 's nachts worden gedaan, lopen dan ook via de wifi. 



Groetjes,
Je kunt nog zo'n goed WiFi netwerk en WiFi bereik thuis hebben, maar als je ISP 's nachts de internetverbinding even stopzet (dat gebeurt vaker dan je denkt en bijna niemand merkt dat want de meeste mensen slapen 's nachts!), dan denkt je smartphone als die midden in een download zit: hee, wat is dat, nou dan ga ik maar het mobiele netwerk op! Met alle gevolgen van dien... Voor mensen die dit beslist willen voorkomen moet je de telefoon 's nachts uitzetten of in de vliegtuigstand.
Hoi Mnqstlwk, welkom op ons forum :)



Over de eventuele oorzaken van jouw dataverbruik leggen maikel.twinnie en Scotsman al aardig wat uit.

Vooral het gegeven dat je telefoon de verbinding met wifi verliest terwijl je lekker ligt te slapen veroorzaakt nog al eens wat klachten qua dataverbruik.

Ook hebben we een paar blogposts waarin we tips geven: Nooit meer over je mobiele datalimiet heen en Krijg inzicht in het datagebruik van je apps.



Verder vraag je of er een mogelijkheid is tot coulance. In principe is die er, maar ik zeg erbij dat deze absoluut eenmalig is. Bedenk dus goed of dit is wat je nu wilt.

Ik mag de kosten van je buiten bundel internetverbruik (589 MB) verrekenen met de kosten van een 1000 MB databundel.

Kun je me laten weten of je hiermee akkoord gaat?





Scotsman, maikel.twinnie; dank voor het meedenken!
Beste Schotsman en Ernst,



@Schotsman: In de toekomst laat ik mijn telefoon dan 's nachts vliegen, want zulke hoge rekeningen kan ik mezelf niet permitteren! Bedankt voor de tip.



@Ernst: Ja graag! Fijn dat dit kan 🙂 Heb je verder nog gegevens van me nodig, of lukt het zo? 



Bedankt allemaal voor de uitleg en service.



Groetjes
Hoi Mnqstlwk,



Fijn dat je ermee akkoord gaat.



Ik ga het meteen voor je in orde maken. Verdere info is niet nodig. Aan de hand van je gebruiksnaam is dat namelijk voor ons terug te vinden :)



Je factuur van februari is al opgemaakt. De verrekening kan hierdoor niet op de factuur plaatsvinden. In de eerste week van april zullen wij het bij je afschrijven. Vervolgens zullen wij binnen twee weken het verschil terugstorten op je rekening.



Mocht je hierover nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag.

Reageer