Skip to main content
Hallo,



Ik ben een klant van Simyo (voormalig Tringg) sinds 2011. Ik heb altijd een oud model samsung gehad en gebruikte dus geen internet. In December heb ik een iPhone aangeschaft en heb ik dus mijn mobiel internet ingeschakeld op mijn abbonement. Ik kreeg toen de helft (500MB/1000MB) omdat het halverwege de maand was. Januari heb ik wel gewoon de volle 1000 MB gekregen.



Ik schrok toen ik zag dat er €170 euro aan internetkosten van mijn rekening is afgeschreven door Simyo. En er staat voor deze maand (januari) nog eens een rekening van €210 open?! Hoe is dit mogelijk? En waarom ben ik niet gewaarschuwd zodra ik over mijn internetbundel heen ben?

Op mijn Simyo-inlog kan ik het internet ook niet uitzetten, en ook niet verhogen want die optie staat er bij mijn profiel niet bij, omdat ik een voormalig Tringg-klant ben.



Dit moet niet kunnen Simyo?! ik laat het ook niet hierbij, want het is gewoon afzetterij!
Hoi rbreda, welkom op het Simyo forum.



In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook al telefonisch hebt gesteld en dat er inmiddels al tegemoet gekomen bent in je hoge kosten. We begrijpen namelijk wel dat je jezelf niet expres op hoge kosten jaagt.



Het is echter wel zo dat klanten van voor juli 2012 geen bericht kunnen en hoeven te krijgen van het verbruik van hun databundel. Je kunt natuurlijk wel de Mijn Simyo app downloaden om zo je verbruik in de gaten te houden.

Deze maand heb je bijna 1400 MB meer dan je bundel verbruikt, dus een dataverbruik monitor als Onavo Count raad ik je ook aan. Zo krijg je een beeld van de apps die veel data verbruiken.



Verder geef je aan dat je op je Tringg Mijn Simyo niet de optie 'internet op je mobiel' hebt, maar als het goed is staat dat op je overzichtspagina onder het kopje 'instellingen', als derde optie.
Hoi rbreda, welkom op het Simyo forum.



In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook al telefonisch hebt gesteld en dat er inmiddels al tegemoet gekomen bent in je hoge kosten. We begrijpen namelijk wel dat je jezelf niet expres op hoge kosten jaagt.



Het is echter wel zo dat klanten van voor juli 2012 geen bericht kunnen en hoeven te krijgen van het verbruik van hun databundel. Je kunt natuurlijk wel de Mijn Simyo app downloaden om zo je verbruik in de gaten te houden.

Deze maand heb je bijna 1400 MB meer dan je bundel verbruikt, dus een dataverbruik monitor als Onavo Count raad ik je ook aan. Zo krijg je een beeld van de apps die veel data verbruiken.



Verder geef je aan dat je op je Tringg Mijn Simyo niet de optie 'internet op je mobiel' hebt, maar als het goed is staat dat op je overzichtspagina onder het kopje 'instellingen', als derde optie.





Dank u Simyo voor dit geweldig nieuws..:D:)
Dank u Simyo voor dit geweldig nieuws..:D:)



Geen dank :D



Je zou overigens, als je wilt, kunnen overstappen naar een regulier Simyo sim only abonnement door een nieuwe bestelling te plaatsen en nummerbehoud aan te vragen. Je krijgt dán wel die sms berichten over je verbruik én hebt 14,4 Mbps internet ;)



Alleen betaal je nu wel wat minder aan vaste internetbundel kosten.

Reageer