Skip to main content
Beste Simyo,



Gisteren kwam mijn dochter in paniek naar beneden. Er was iets mis met haar mobiel. Ze besefte zich dat z,e toen ons vaste internet er zaterdag uitlag, even haar mobiele internet had aangezet om Magister te checken. En toen zondagochtend een paar youtube filpjes bekeken... met H+ in de rechterbovenhoek ipv de WIFI boogjes.



Een stand van 70 Euro via Mijnsimyo.nl was voor mij reden om haar eens stevig toe te spreken, en voor haar om de mobiele data stil te leggen. Een fikse huilbui, en een troostend 'gedane zaken, maar ik hoop dat je er wat van geleerd hebt'. Rest van de maand geen internet, dat leek de boodschap.



Vandaag na school liet ze weten niet te kunnen bellen 'ofzo'. Een check op Mijnsimyo leeft dat de teller daar op 238 Euro is geeindigd en haar telefoon geblokkeerd. NB: Via de App (android) was niets te zien voor haar, en een waarschuwing heeft ze niet gehad verder.



Naspeuring leert dat ze zich na het ophogen van haar 200 naar 500Mb bunder aldoor keurig heeft gehouden aan de grenzen. Ik was dan ook blij met het succes van mijn opvoedkunde (leren omgaan met beperkte middelen). Dat pakt nu heel anders uit.



Graag zou ik een regeling treffen om mijn dochter een wat minder extreem leergeld te laten betalen.



Met vriendelijke groet,

Een teleurgestelde vader
Hoi Chris van Z,



Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten. Dat maakt de verhouding er thuis niet leuker op.



Wanneer je 50% en 100% van je Internetbundel verbruikt hebt, ontvangt je van Simyo een waarschuwing per sms-bericht. Volgens onze gegevens zijn beide berichten kort achterelkaar verstuurd naar je dochter.



Het eerste bericht is verstuurd op 14/2 om 23:39 uur. Het 2e bericht zou je dochter hebben ontvangen op 15/2 om 00:04. Je zou dit op haar toestel kunnen nakijken.



De sms-berichten over het internetverbruik worden verstuurd op basis van actuele verbruiksgegevens. Het verbruikstegoed dat je op dat moment op Mijn Simyo of op de Simyo App ziet is dan nog niet bijgewerkt. Dit verklaart waarom je de 70 euro te zien kreeg.



Sommige toestellen schakelen automatisch over naar mobiel internet via de simkaart als het WiFi signaal niet sterk genoeg is of is weggevallen. Bij andere toestellen, zoals de iPhones, schakelt het toestel over van WiFi naar mobiel internet als het scherm is uitgeschakeld. Dit zijn telefooninstellingen die jij of je dochter zelf uit kunnen zetten.



Heeft je op het toestel al gekeken waar het verbruik door is gekomen? In dit artikel leggen wij uit hoe je het verbruik op je toestel kan inzien. Veel Simyo gebruiken daarnaast apps als Onavo Count, My Data Manager of 3G Watchdog om internetverbruik bij te houden.



Omdat wij kunnen begrijpen dat het niet je dochters bedoeling zal zijn geweest om dergelijk hoge kosten te maken, zal ik uit oogpunt van service éénmalig tegemoet komen in de verbruikskosten van februari.



Ik zal het MB-verbruik verrekenen tegen een grotere bundel zodat al het verbruik binnen de extra bundel valt. De verrekening vind je terecht op je komende factuur van februari.



Houd rekening mee dat, na herberekening van de kosten, de internetbundel nog altijd volledig verbruikt is. Dit betekent dat voor dataverbruik via 3G nog steeds het buiten-bundel tarief van € 0,15 berekend wordt.



Ik zag dat je de optie 'Internet op je Mobiel' nog niet had uitgeschakeld. Dit kan je alsnog doen op Mijn Simyo om zo nog meer kosten te voorkomen.



De simkaart is zojuist gedeblokkeerd. Na het uit en aan zetten van het telefoon kan je dochter weer gebruikmaken van onze diensten.



Is dit goed nieuws waar jij en je dochter blij van worden?
Ali,



Dank je voor deze nette oplossing. Heb net de grotere bundel betaald, en dochterlief - die bij een vriendinnetje logeert - gerustgesteld.Leuk om de opluchting in haar stem te horen.



We hebben gisteren al stilgestaan bij het uitzetten van de mobiele dataverbinding vanaf haar toestel (en het bewust aanzetten ervan ipv te vertrouwen op een automatische switchover naar WIFI), maar je tip om via de website voor nu maar even het zekere voor het onzekere te nemen heb ik overgenomen. Voor de rest van deze maand gaat ie maar echt helemaal dicht. Kan ze nog een paar dagen nadenken over wat er mis kan gaan.



Groet,

Chris
Hoi Chris van Z,



Fijn om te lezen dat jullie nu gerustgesteld zijn :o

Neem vooral lekker rustig de tijd om -Ali's tips door te lezen, ze zullen hun waarde bewijzen.



Oh, en vergeet op 1 maart niet het internet weer aan te zetten 😉

Reageer