.

Beantwoord

Hoge kosten buiten mijn bundel. Wat nu?

  • 4 November 2017
  • 9 reacties
  • 499 Bekeken

Beste Simyo,

Van de week ging ik sporten en toen ik klaar was zag ik dat ik een sms had gekregen met hoogverbruik. Ik schrok me een hoedje! Binnen een half uur is mijn hele internetbundel opgegaan, plus extra. Blijkbaar had ik een filmpje aanstaan op de achtergrond en mijn 4G aan. Hierdoor is in rap tempo alles opgegaan, heb ik een fikse rekening en is mijn nummer geblokkeerd!

Mijn vraag is waarom mijn 4G niet gewoon stopt wanneer mijn internetbundel op is, maar gaat deze gewoon door zodat ik extra moet betalen... Omdat ik in de tussentijd niet op mijn mobiel zat heb ik dus ook niet de waarschuwings-sms gezien en kon ik niet ingrijpen. Ik ben maar een student, dus op deze rekening zit ik echt niet te wachten. Nu is de nieuwe maand alweer begonnen en is het bedrag niet afgeschreven omdat ik niet zoveel geld had. Er staat nu dat ik via 'mijn facaturen' het bedrag moet overmaken, maar deze facatuur verschijnt pas 16 november! Ik kan niet tot dan wachten, ik moet mensen bellen maar dit kan nu dus niet.

Is er niet iets wat geregeld kan worden aangezien het niet mijn bedoeling is geweest om mijn internetbundel in een half uur op te maken en extra geld te betalen die ik niet heb op het moment? Wat moet ik doen?

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Daniëlle Kok
icon

Beste antwoord door Asma 5 November 2017, 12:57

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik kan zo even niet het artikel erbij halen. Maar in de voorwaarden van Simyo staat er dat je altijd kunt doorgaan met je activiteiten en afmaken waar je mee bezig bent. Als je aan het bellen kun je buiten je bundel doorgaan, internetten en SMS hetzelfde. Er zal vast iemand het letterlijke stuk hier citeren.
Het komt erop neer dat je zelf verantwoordelijk bent voor buiten bundel. Zodat je nooit afgesloten bent. Echter als je helemaal niet controleert wat je gebruikt kunnen zulke dingen gebeuren.

Ik weet niet of je er bij deze situatie ook baat bij had gehad maar ik raad zelf altijd aan om een datamanager/firewall te installeren op je telefoon.
Als je Android gebruikt kan ik DataEye aanraden of Opera Max. Op Apple weet ik zo niet welke apps daar goed in zijn. Volgens mij kan dat via de instellingen zelf zelfs al.
Dit kan zulke momenten namelijk voorkomen.

Als een moderator je claim terecht vind dan zal die misschien iets met je regelen, echter kan ik geen garanties geven.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Danielleelisabeth,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, dat is schrikken! Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt wat er precies aan de hand is.

Op het moment dat je internetbundel opraakt, sturen wij je een sms wanneer je 80% en 100% van je bundel overschrijdt. Het is helaas niet voor ons mogelijk om je internetconnectie te blokkeren. Wel kun jij je telefoon of een App zodanig instellen dat als je internetbundel opraakt, je internet automatisch uit wordt gezet. Meer informatie vind je hier.

Volgens onze gegevens heeft het hoogverbruik plaatsgevonden in oktober. Het klopt dat je nu geen tussentijdse betalen meer kunt doen. Dit komt omdat dit alleen mogelijk is tijdens de lopende maand. Maak je vooral geen zorgen, bij deze zal ik je aansluiting deblokkeren. Op deze manier kun je nu weer gebruik maken van je aansluiting.

Omdat ik het enorm vervelend vind je dat binnen zo'n korte periode zoveel internet hebt verbruikt, wil ik je eenmalig tegemoetkomen. Het verbruik buiten je bundel zullen wij tegen een extra internetbundel verrekenen. Aangezien je oktober factuur al klaarstaat om geïncasseerd te worden, kan ik de vergoeding niet verwerken voordat de incasso plaatsvindt. Het verbruik buiten je bundel wordt hierom binnen drie weken na incasso aan je teruggestort. Vind je dat een goed idee?

@ PaulH, bedankt!

Groetjes,
Asma
Beste Asma van Simyo,

Hartelijk dank voor je bericht. En PaulH ook bedankt, zal de app meteen installeren. En natuurlijk even mijn gegevens aanpassen. En hartelijk dank voor de tegemoetkoming is! Dat apprecieer ik heel erg 🙂.

Maar even alles op een rijtje. Wat bedoel je dan precies dat jullie het verrekenen met een extra internetbundel? Voor deze maand dan het dubbele betalen van mijn bundel? En dan krijg ik het grote bedrag dat over een maand wordt afgeschreven, weer teruggestort?
Klopt dat zo?

Nogmaals hartelijk dank voor de tegemoetkoming!

Groetjes,
Daniëlle
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Danielleeslisabeth,

Graag gedaan namens mijn collega!!

Jouw buiten de bundel internetverbruik is verrekend met drie bijgekochte bundels. In plaats van al die buitenbundelkosten, hoef je dus maar € 15,- extra te betalen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Hi Simyo,

Ik was net mijn administratie aan het afronden en wilde een telefoontje maken, maar zag dat mijn simkaart geblokkeerd is door hoge buitenbundel verbruik. De 80% notificatie heb ik zien voorbij komen en ik wilde daarna extra MB’s bijkopen, maar ik wist niet dat het zo mega snel ging. Ik had 1 venster open op mijn laptop (boekhouding, geen filmpjes o.i.d.), liep even naar boven om mijn portemonnee te pakken, en toen had ik in VIER MINUTEN 193,84 EUR ‘verbruikt’. Deze dagen heb ik al 3 of 4 extra 500MB bundels bijgekocht en is het mijn plan om tot het einde van april bij te kopen, omdat mijn internet thuis (net verhuisd) pas op 4 mei geleverd wordt, maar de buitenbundel kosten van 193,84 in 4 minuten zijn echt buiten proportie, en dat vind ik erg zacht uitgedrukt. 

Kunnen jullie mij hierbij tegemoetkomen a.u.b.? Ik kan daarnaast gewoon extra 500MB bundels bij kopen voor de rest van april, dat is geen probleem verder. Ik zal dan ook gelijk meerdere bundels kopen, zodat de buffer wat hoger is en dit minder snel gebeurt. 

En is het een idee dat jullie ook eerder en meerdere notificaties doen misschien? Bij 50, 75 en 90% bijvoorbeeld? 

Ik hoor heel graag!

Met vriendelijke groet,

Aissa

Hallo @Ais Simyo waarschuwt diverse malen per SMS.

Als je een Adroid-telefoon gebruikt is het verstandiog zelf een waarschuwing en limiet in te stellen.

Stel je heb een 10GB-bundel, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een limiet bij 9,50GB, ga daarna verder met wifi of koop een bundel bij.

Per app kun je zien waar het hoge verbruik naar toe gegaan is.

Wacht verder de reactie van een moderator af komende week.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ais,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er extra kosten zijn ontstaan buiten je bundel! 

De tip van @JanD om een datalimiet in te stellen in je telefoon indien je een Android hebt is inderdaad iets wat ik zelf ook aanraad! Super bedankt voor je bijdrage Jan 😄.

Ik zou graag even willen overleggen met de financiële afdeling van ons of wij éénmalig iets kunnen doen aan de kosten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Roeqajja

Hi @JanD,

Bedankt voor de suggestie. Ik heb alleen helaas geen Android.. een datalimiet kunnen instellen zou inderdaad handig zijn! 

Groetjes,

Aissa

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ais,

Jammer dan je geen datalimiet kan instellen op jouw toestel! Wellicht dat je nog wat hebt aan de tips die je op deze pagina kan teruglezen 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer