.

Vraag

hoge kosten buiten internetbundel, hoe kan ik dit voorkomen?

  • 27 April 2023
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Wij hebben bij jullie voor ons zoontje van 11 een abonnement van 14 euro per maand.  Hiervoor heeft hij 20 gb aan internet en heeft hier ruim genoeg aan.  Ik checkte dit de eerste maanden  via jullie app en zag dat hij rond de 10 gb verbruikte. Hij ging heel netjes met zijn verbruik om een ik checkte de app daarna wat minder omdat het heel goed ging met zijn verbruik.

Vanavond zijn we ons echter kapot geschrokken! We kregen een mail dat zijn sim geblokkeerd was wegens hoge kosten buiten de bundel.  Ik zag 100 euro,  maar binnen no time was dit opgelopen naar 344 euro!!  Mijn zoontje heeft de 80% verbruik SMS niet gezien en de mail kwam om 20 uur binnen,  terwijl het bedrag op bleef lopen tot 21.30 uur ondanks dat de sim geblokkeerd was volgens de mail. 

We hebben gekeken en hoewel mijn zoontje normaal op de WiFi zit thuis heeft hij nu waarschijnlijk geen bereik gehad in de tuin en is hij op 4G gesprongen.   Er hebben nog allerlei apps op de achtergrond gedraaid want er was zoveel verbruikt en hij heeft niet contant op zijn telefoon gezeten,  wij waren de hele dag thuis dus hebben dit gezien. 

Het is super sneu,  hij gaat zo goed om met zijn telefoon gebruik en hij is zo geschrokken! In alle maanden dat hij gebruik maakt van Simyo is hij nog nooit boven zijn bundel gekomen en ik hoop dan ook dat jullie een uitzondering voor deze rekening kunnen maken.  Deze hoge kosten zijn in zo'n korte tijd zo onbewust gemaakt door hem! 

Mijn zoontje is er echt super hard van geschrokken (en wij ook)dus hij zal in het vervolg wel alerter zijn. 

Ik hoop dan ook dat de SMS of mail vanuit jullie wat eerder verstuurd kan worden en niet pas als de kosten al zo hoog zijn. 

Ik hoor graag van jullie voor een oplossing.

Met vriendelijke groet


4 reacties

Hallo @Ilojen er zijin een paar dingen die je voor een volgende keer kunt voorkomen:

Ik praat over Android-toestellen.

1e. schakel automatisch overschakelen van wifi naar mobiel internet uit. Bij veel toestellen schakelt, bij slechte wifi, het toestel om naar mobiel internet.

2e. Stel een datalimiet in op het toestel. Je schrijft dat hij een mobiele bundel heeft van 20GB, stel dan een waarschuwing in bij 19GB en een blokkade bij 19,5GB.

Na de blokkade kun je dan op wifi verder gaan en/of een databundel bijkopen.

Wacht ook de reactie van een moderator af.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ilojen,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er hoge kosten zijn gemaakt! Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo’n hoge rekening.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. De reden dat de kosten nog op kunnen lopen terwijl de simkaart geblokkeerd is, is omdat het verbruik met een vertraging verwerkt wordt in ons systeem. Dat betekent dat de kosten dus al gemaakt waren voordat de simkaart was geblokkeerd, maar dat dit pas geregistreerd werd nadat de simkaart werd geblokkeerd.

Ik zie dat @JanD een aantal handige tips met je heeft gedeeld, super bedankt hiervoor Jan 😊! Indien je een Android telefoon hebt, raad ik inderdaad aan om een datalimiet in te stellen op je telefoon. Met een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, wellicht handig om even door te nemen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan en willen daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

@Roeqajja 

We hebben inmiddels al telefonisch contact gehad met een collega en jullie zijn ons super tegemoet gekomen! 

Super service Simyo, bedankt daarvoor! 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ilojen,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat je telefonisch bent geholpen en dat je samen met één van onze toppers tot een mooie oplossing zijn gekomen! 😄

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer