.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel ondanks voldoende MBs, wat is er gebeurd?

  • 21 June 2023
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties

Goedenavond, 

 

Op 13 juni ben ik met de boot overgestoken van Noorwegen naar Denemarken. Tijdens de overtocht kreeg ik plotseling direct achter elkaar verschillende SMS-jes binnen die mij vertelden dat ik €60,50 aan internet buiten bundel heb verbruikt en dat mijn internet geblokkeerd is. Ik schrok van de hoge kosten die uit het niets leken te komen. Eenmaal aan land keek ik op WiFi naar mijn verbruik en zag ik dat ik nog voldoende MBs in mijn gewone bundel had, maar dat ik daar buitenom €60,50 betaal voor een totaal gebruik van 13MB. Tijdens de overtocht heb ik mijn mobiel nauwelijks aangeraakt. 

Kan er iets gedaan worden met deze hoge kosten voor maar 13MB? 

 

Ik hoor het graag!

 

Met vriendelijke groet,

Myrthe

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 June 2023, 07:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi @Myh  - Myrthe.

Je zegt wel 13 MB maar ben je ermee op de hoogte dat maritiem, satelliet verbinding tijdens een boottocht zone 4 buiten bundel is? Erg duur qua kosten, €5,-/MB

Dus voortaan of de telefoon dan op Vliegtuigstand, simkaart is dan geblokkeerd voor alle verkeer of telefoon uit.

https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-op-zee-met-het-maritieme-netwerk/

Een moderator, een medewerker van Simyo zal zich nog bij je melden. 

Badge

Hee Friesian,

 

Bedankt voor je reactie en uitleg! Dat verklaart een hoop.

Ik zal je advies in de toekomst zeker opvolgen! Dit was wel even schrikken. 

 

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Myh,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd door @Friesian, super bedankt hiervoor! 😊

Je simkaart maakt altijd automatisch verbinding met het sterkste netwerk, dat is in dit geval dus de satelliet geweest. Je ontvangt hier dan ook een waarschuwingsbericht over per sms. Je kunt in dit geval het beste handmatig een netwerk selecteren of je telefoon op vliegtuigmodus zetten om extra kosten te voorkomen. Je zou ook je telefoon helemaal uit kunnen schakelen.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hee Roeqajja,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik snap het nu inderdaad helemaal.

Wat betreft het waarschuwingsbericht, kreeg ik deze binnen op het moment dat er reeds €48,80 aan internet was verbruikt. Ik opende mijn mobiel bij het geluid van de sms en voor ik het bericht had geopend, was er in de paar seconden die gepasseerd waren al een vervolgbericht binnen gekomen dat meldde dat ik al €60,50 had verbruikt. Ik kon hierdoor helaas niet handelen om te voorkomen dat er nog meer hoge kosten gemaakt zouden worden.

Kunnen jullie mij hierin misschien nog tegemoet komen? Ik had graag gehandeld om escalatie te voorkomen na het initiële bericht, maar dat was niet mogelijk.

In het vervolg zal ik mijn mobiel gewoon uit zetten om onverwachte hoge rekeningen als deze te voorkomen.

 

Mvg,

Myrthe

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Myh,

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag even met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dit is geen garantie, maar ik wil graag samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer