Skip to main content
Hallo,



Al paar maanden heb ik Simyou en heb een datalimiet van 500 MB, per maand gebruik ik er maar hooguit 100, maar voor de veiligheid wil je toch wat extra.



Nu kreeg ik op dezelfde dag dat mijn nieuwe tegoed 500 MB bijgeschreven werd al melding dat ik de helft verbruikt heb, en vandaag de melding dat ik alles al kwijt ben!!!



ik heb niet eens wat aan of ben met internet bezig.



Wat is er aan de hand??



dit gaat klauwen met geld kosten!! en daar pas ik voor.
Als je geen actief gebruik maakt van je telefoon maar je data verbinding staat aan dan is het mogelijk dat je updates van apps e.d. binnen kan krijgen. Ook is het advies om daar waar mogelijk wifi te gebruiken en bijvoorbeeld in de nacht als je slaapt je internet geheel uit te zetten.



Wat ik precies bedoel lees je hier



Daarin word je ook doorverwezen naar pagina's die je kunnen helpen je dataverbruik binnen de perken te houden.



Succes 🙂
Hoi frank53,



Welkom op het forum.



Ik heb je huidige verbruik even bekeken. Op 1 en 2 april is er veel verbruik geweest, je hebt toen een notificatiebericht van ons ontvangen. We sturen zo'n bericht als je je internetbundel voor de helft hebt verbruikt of als deze helemaal op is.

De sms'jes worden verstuurd op basis van actuele gegevens. Het kan zijn dat je in de veronderstelling was op het Wifi netwerk te zitten. Ik zag dat je via e-mail meer uitleg had gekregen hoe sommige toestellen over kunnen schakelen naar internet via de simkaart.



Ik hoop dat het uitleg van mijn collega's je meer duidelijkheid over je internetverbruik heeft gebracht.



@Raytje, bedankt voor je tip!

Reageer