Skip to main content
Ik zou graag weten hoe de afronding van data precies gaat. ik gebruik nauwelijks de 3 g verbinding. soms een whatsapp, soms email ophalen ( platte tekst) maar toch is het gebruik hoog. Veel hoger dan het aantal mb's dat de tellerr van de telefoon aangeeft, waarbij ook de data via wifi is inbegrepen. Thuis heb ik 3 g uitstaan, dus het kan niet zijn dat ik denk wifi te gebruiken maar het toch 3 g zou zijn.



Dank voor jullie reactie.
Hoi meursni,



Het zou kunnen dat je toestel verbinding heeft gemaakt met ons internet. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je wifi signaal weg valt. In dit topic staat meer informatie over hoe je veel mb's kunt verbruiken. Het gemiddelde internet verbruik in Nederland ligt overigens op ongeveer 500 mb. Jij hebt tot nu toe nog geen 140 mb verbruikt deze maand. Je zit dus ver onder het gemiddelde. We registreren het verbruik in kb's.



Groetjes,



Alex
Hallo Alex,



Ik ben het met je eens dat ik gezien het gemiddeld internet gebruik niet veel data gebruik,  Dat komt omdat ik het merendeel mijn ipad hiervoor gebruik. De telefoon dus slechts zelden. Wanneer ik thuis ben staat 3 g uit dus het kan niet zo zijn dat ik toch ongemerkt 3g gebruik wanneer wifi zou wegvallen.  Ik was voornamelijk geinteresseerd in jullie afronding. 

Als voorbeeld: De totale data volgens de teller van mijn telefoon (dus geen afronding), waarbij het grootste deel wifi gebruik, is deze maand 122,59 mb. Een fractie daarvan is dus 3g! Volgens de bundel heb ik nog 61 mb over van de 200, dus verbruik op 3g 139 mb.

Dat snap ik dus niet. Zeker niet als jullie op kb's afronden.

Kun je mij de afronding nog eens uitleggen?



vr. groet,

Nick

Hoi meursni,



Het zou kunnen dat je toestel verbinding heeft gemaakt met ons internet. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je wifi signaal weg valt. In dit topic staat meer informatie over hoe je veel mb's kunt verbruiken. Het gemiddelde internet verbruik in Nederland ligt overigens op ongeveer 500 mb. Jij hebt tot nu toe nog geen 140 mb verbruikt deze maand. Je zit dus ver onder het gemiddelde. We registreren het verbruik in kb's.



Groetjes,



Alex


Hoi meursni,



Wij ronden niet af zoals dat bijvoorbeeld bij gesprekken gaat (30sec. = 1 belminuut). Ik raad je wel aan om de mb's via je persoonlijke pagina in de gaten te houden en niet via een mb meter van je toestel. Dat is namelijk geen officiële mb meter van Simyo. Binnenkort zullen we zelf een Simyo app lanceren. Het zal dan ook mogelijk zijn om je mb's in te zien.



Groetjes,



Alex

Reageer