.

Beantwoord

Hoe stel ik wifi in op mijn nieuwe telefoon?

  • 22 September 2017
  • 13 reacties
  • 431 Bekeken

Badge
hoi, wie kan ne helpen, ik heb een nieuw toestel gekocht en nu moet ik verbinding maken met wifi, ik vul het wachtwoord van de modem in maar dan moet ik een wachtwoord invullen bij WPA2PSK... wie weet raad waar ik dit weg kan halen
Nico
icon

Beste antwoord door Ray 22 September 2017, 22:14

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Handelsonderneming,

Voor een wifi verbinding heb je naam van de verbinding nodig (SSID), die zie je, als het geen verborgen netwerk is, in de lijst met draadloze netwerken, hier maak je dan verbinding mee en dan geef je het wachtwoord in wat door de leverancier of gebruiker van de modem voor wifi is ingesteld.
Als je zelf de gebruiker/eigenaar van het modem bent kan je dat zelf instellen in de modem, hoe dat moet is in de handleiding van de modem te vinden.

Laat je even weten of het gelukt is?
Badge
hoi Frans, dank voor je reactie, ik heb via mijn eigen modem verbinding gemaakt via het wachtwoord wat op deze modem staat maar hij vraagt nu mijn nieuwe mobiele telefoon bij beveiliging WPA2PSK ook om een wachtwoord en ik weet niet welke deze moet zijn
Reputatie 7
Badge +9
Als het je eigen modem is moet je even via een bekabelde verbinding, PC of laptop, het modem benaderen en daar de wifi instellingen beheren, daar kan je zelf een wachtwoord voor de verbinding kiezen, opslaan en daarna kan je mobiel verbinding maken.
Op je modem / router zit een sticker met daarop je wachtwoord. Bij aanhoudende problemen adviseer ik je contact op te nemen met je provider.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Handelsonderneming,

Welkom op het Simyo Forum!

Ahhh, veel succes met het installeren van je wifi! Hebben de tips van Frans en Ray geholpen? Bij welke provider heb jij je netwerkverbinding thuis?

Groetjes,
Jihane
Badge
hoi, het blijkt dat je met een connect box van Ziggo op mijn nieuwe telefoon 2x hetzelfde wachtwoord moet invullen, ik ben al een stap verder maar mis nu nog al mijn contacten en apps
Geef even aan welke oude telefoon en nieuwe je hebt..dan kun je verder worden geholpen.
Badge
oud Lumia 535 windowsphone, nieuw Oukitel U7 plus
Ik kan wel een heel verhaal schrijven, maar dit staat op de world wide web .
*edit*
Zocht verder dan nodig ook op - https://www.simyo.nl/blog/contacten-overzetten/ - staat het 1 en ander.

Laat even weten of ik je hiermee heb geholpen. Mochten er vragen zijn stel ze.😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Handelsonderneming,

Fijn dat iedereen hier zo met je meedenkt, handig hè zo'n Simyo Forum? 😉 Hebben de tips van Friesian geholpen?

@ Friesian, thank you!!

Groetjes,
Els
Badge
hoi Friesian, de link heeft mij enorm geholpen, bedankt, alleen bij het versturen van een sms bericht met bijlage gaat het over naar MMS en dit werkt sinds juni niet meer maar whatsapp natuurlijk wel
Dat klopt ja, een sms is bedoeld om een kort tekstbericht te sturen. Short message service.
MMS is er nooit echt ingegaan daarom is men daarmee gestopt. En ja WhatsApp is geschikt om ook multimedia berichten te sturen wat bijvoorbeeld via Wi-Fi gratis is.

En graag gedaan. Heel erg bedankt voor de terugkoppeling, dat waardeer ik..(niet alleen ☺)

Fijne avond nog.
Reputatie 5
Badge +9
Mooi dit!

Reageer