Skip to main content
Hallo,



Ik heb een Chinees telefoon merk (No1 type S7) dit is in feite een Samsung galaxy S5 kloon. Op deze telefoon had ik tot voor het weekend internet maar ik heb hem helaas even aan mijn kleine kindje overgelaten en nu ben ik de instellingen kwijt..

Nu heb ik al zitten zoeken maar gezien het een vreemd toestel is krijg ik niet de juiste gegevens erin zodat mun draadloos internet weer werkt.



ik kan op dezelfde manier als een S5 gegevens wijzigen, maar in mijn toegangspunt bewerken sectie staan de volgende opties welke ook afwijken van een echte S5 (na een herstel standaardinstellingen) :



Naam (KPN)

APN (portalmmm.nl)

APN-type (default,supl,mms)

Proxy (niet ingesteld)

Poort (niet ingesteld)

Gebruikersnaam (niet ingesteld)

Wachtwoord (niet ingesteld)

Server (niet ingesteld)

MMSC ( http://mp.mobiel.kpn/mmsc)

MMS-Proxy (10.10.100.20)

MMS-poort (5080)

MCC (204)

MNC (08)

Verificatietype (niet ingesteld) ---> kan naar PAP, CHAP of PAP/CHAP

APN-protocol (IPv4) ---> kan naar IPv4, IPv6 of IPv4/IPv6

roaming APN (IPv4) ---> kan naar IPv4, IPv6 of IPv4/IPv6

APN in/uitschakelen (staat nu uit)

Drager (LTE) ---> kan naar LTE, eHRPD of Niet opgegeven





Hopelijk kan iemand mij meer duidelijkheid geven.. ook de tweakkerapp werkt helaas niet en een sms sturen naar 1300 ook niet.



mvg Michael
Hoi Michaeltje, welkom op het Simyo forum! 🙂



Wat vervelend dat je internetinstellingen uit je telefoon zijn verdwenen, maar dat is natuurlijk zo op te lossen! Als ik dit rijtje zie, lijkt het erop dat er gewoon Android op je telefoon staat 🙂 Je kunt dan de volgende instellingen overnemen:



- Bij **Naam**, voer **Mobiel Internet** in.

- Bij **APN**, voer **portalmmm.nl** in (kleine letters).

- Bij **Proxy**, voer niets in.

- Bij **Poort**, voer niets in.

- Bij **Gebruikersnaam**, voer niets in.

- Bij **Wachtwoord**, voer niets in.

- Scroll naar beneden.

- Bij **MCC**, voer **204** in.

- Bij **MNC**, voer **08** in.

- Bij **Verificatietype**, kies **PAP**.

- Bij **Type toegangspunt**, kies **Internet** of **default**.

- Kies de menu-toets.

- Kies **Opslaan**.



Wil je me laten weten of het je hier mee is gelukt? 😃
Hey hallo,

Het is inderdaad een Android toestel 4.4 geloof ik.. Heb die instellingen er nu in staan maar tot nu toe moet ik met wifi werken.. Ik heb alle andere instellingen weg gehaald.

En dus genegeerd..

Hopelijk werkt het later vandaag weer..
Inmiddels heb ik weer Mobiel internet.

had even een mail gestuurd waarop ik de instellingen per MMS alsnog kreeg. Dit werkte in eerste instantie nog niet maar toen ik de APN even op KPN4G.nl instelde werkte alles weer meteen. (Overigens had ik dat ook bij de andere instellingen geprobeert toen werkte het niet.)



Bedankt voor de hulp!



Mvg Michael





Hey hallo,

Het is inderdaad een Android toestel 4.4 geloof ik.. Heb die instellingen er nu in staan maar tot nu toe moet ik met wifi werken.. Ik heb alle andere instellingen weg gehaald.

En dus genegeerd..

Hopelijk werkt het later vandaag weer..


Hey Michaeltje, wat goed dat je internet inmiddels weer werkt :)



Dankjewel voor de terugkoppeling!
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar nog niet geslaag. De optie 'type toegangspunt" heb ik ook niet. Ik heb android 5.1



Kan ik hier hulp bij krijgen 🙂 ?
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar nog niet geslaag. De optie 'type toegangspunt" heb ik ook niet. Ik heb android 5.1



Kan ik hier hulp bij krijgen 🙂 ?




Ik heb het inmiddels opgelost.

Was vergeten mijn mobiele gegevens aan te zetten voor de ulefone power.



Voor anderen die dat ooit hebben, je vindt het door:



klik op 3g internet/NL kpn, naast vliegmodus (in het scherm dat je naar beneden kan swypen van bovenaf), en dan mobiele gegevens aanzetten/uitzetten
Hoi smashmaster,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat handig dat je het probleem zelf hebt opgelost 😉 Heel erg fijn dat je hier vermeld hoe je dit hebt gedaan. Hier hebben andere forumleden met hetzelfde probleem ook wat aan. Bedankt :)



Als wij nog niets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela

Reageer