.

Hoe kunnen mijn mb's in 2 uur ineens op zijn?

  • 13 September 2014
  • 9 reacties
  • 435 Bekeken

Badge
Hoi,

Mijn mbs zijn vandaag ineens opgegaan. Ik heb tot vanochtend 0:31 'slechts' 201 mb verbruikt. Vanmiddag kreeg ik rond 3 uur een sms dat mijn bundel nog maar 50% had, ongeveer een half uur later kreeg ik er weer een met het bericht dat alles! op was.

Toen ging ik kijken in de Simyo app, hierin stond dat ik tot 0:31 nog 299 mb over had. Dit is dus allemaal op gegaan in een periode van twaalf uur; in die periode heb ik slechts een paar whatsappjes gestuurd en een paar keer instagram ververst, tich is dus alles op. Iemand die weet hoe dit kan want ik zou niet weten waaraan..

9 reacties

Hoi nielsbeks.

Om die vraag te kunnen beantwoorden zou men bij jou op de telefoon moeten kijken, je begrijpt dat dat niet kan. Zelfs Simyo of welke provider dan ook mag daar geen inzage in hebben en kunnen we dus hoogstens gissen.

Misschien updates van apps, apps die op de achtergrond actief zijn zonder dat je daarvan bewust bent.
Dat zijn slechts een paar voorbeelden. Controleer dus even of apps niet automatisch worden bijgewerkt. En bij wifi en andere momenten, schakel mobiele netwerken in alleen indien nodig...

Groet,
Friesian
Badge
Nee, dan is het nog steeds gewoon onzin en ben ik van mening dat Simyo mij oplicht. Het verversen op achtergrond heb ik al sinds ios7 uitstaan, maar al zou het ineens aan gesprongen zijn verbruikt dat geen 290 mb in 12 uur. Ik heb ook geen filmpjes gekeken of iets degelijke, daarom denk ik dus dat er iets mis is met jullie data meter. Wat ik vergeten en te melden in de openings post is dat ik er zelf wel een heb. Deze geeft aan dat ik 345 mb heb verbruikt. Nogmaals ik heb in deze korte periode slechts een keer een WiFi netwerk verlaten en in die tijd slechts een paar whatsappjes gestuit.
Iemand die weet hoe dit kan want ik zou niet weten waaraan..
Hallo nielsbeks.

Hierop heb ik gereageert, niemand.....Simyo, forumleden en ik hebben inzage wat jij gedaan hebt, waaraan de mbs  gebruikt zijn. 
Privacyreden......
Vraag van mij, welke data meter gebruik je/u?

Mocht dit helpen......
Als data manager zou ik My Data Manager gebruiken, hiermee heb je/u direct overzicht of er bij wifi gebruik,door signaalzwakte mobiel data verbruikt wordt.....

Dan nog dit, wie is "jullie"? Dat is me niet duidelijk.....

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Beste nielsbeks,

Whatsapp kampt met storingen sinds enige tijd, http://allestoringen.nl/storing/whatsapp/kaart/, dit zou een deel van je dataverbruik kunnen verklaren, het steeds maar proberen te verzenden bijv.
instagram alleen met wifi gebruiken. Dat is naar mijn mening de boosdoener.
instagram alleen met wifi gebruiken. Dat is naar mijn mening de boosdoener.

Leg  me dat eens even uit, dit begrijp ik niet, 100% zeker met wifi?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi nielsbeks,

Het verschil dat jij hebt gezien op Mijn Simyo en de tijden waarop je de 50% en 100% smsjes hebt gekregen komt omdat de smsjes realtime verstuurd worden vanuit KPN. Het gespecificeerde verbruik staat een paar uur later op Mijn Simyo.

Friesian gaf het heel snel al aan; wij kunnen niet zien waaraan jouw MB's op zijn gegaan. Daar voor zul je toch echt in je telefoon moeten zijn.
Zoals je nu op Mijn Simyo kunt zien, is je databundel echt helemaal verbruikt en kun je zien wanneer je hoeveel data hebt verbruikt. Misschien helpt dat wat in de zoektocht naar een oorzaak?
Overigens kom je vaker over je 500 MB heen, is het niet handig om je bundel te verhogen?
Met me is precies hetzelfde gebeurt, in de wekend kreeg ik een bericht dat net 50% gebruikt was, vandaag ben ik over. Begrijp ik niet. Dat kan nooit waar zijn. Is het niet gebruikt. Dat weet ik zeker. Stond ook niet op mijn inlog. De beltegoed die ook niet gebruikt is, want mijn telefoon kan toch niet bellen op moment is ook weg. Hoe kan ik een prepaid internet hebben en ben ik ook nu - 41.78. Ik heb al ruzie gemaakt met mijn dochter voor iets die niet nodig was. Want alles bewezen dat ze niet gebruikt heeft. Ik vraag on zo snel mogelijk gebeld te worden. Niet op mijn simyo nummer want mijn telefoon doet toch niet maar op een andere. 06********.
Cristina
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tinahta,

Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er een reactie op gegeven.

Reageer