.

Beantwoord

Hoe krijg ik internet op mijn Smartphone?

  • 7 December 2013
  • 10 reacties
  • 1704 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Heb nu mijn 1e smarthphone en de vraag is, ik heb nu een simkaartje om te bellen maar ik wil ook mobiel internetten.
Moet ik nu nog een kaartje aanvragen om te internetten?
Ik probeer die phone te openen om een batterij te plaatsten en mijn belkaartje, maar ik krijg met geen 
mogelijkheid die achterkant open en wil het ook niet forceren met geweld, hoe krijg je dit op een voorzichtige manier
open zonder het te beschadigen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 7 December 2013, 14:44

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Om welke smartphone gaat het hier?
Badge
Ik heb een wolfgang smarthphone AT-AS50Q waarvan nu de batterij aan het opladen is.
Dit apparaat heeft dual sim.
Kan ik een maand-internetbundel bestellen in mijn symio en wordt dit dan geactiveerd op het
symio kaartje wat nu in de phone zit?
Ja ik vraag dit ook maar een beetje onhandig want ik ben ook maar een leek op dit gebied.
Het is allemaal nieuw voor mij. Bedankt voor antwoord 
Reputatie 7
Badge +9
Als je een Simyo aansluiting hebt die werkt dan kun je so wie so internetten. Bij nieuwe simkaarten staat de internet optie namelijk standaard aan. Maar dat is relatief duur.

Als je verwacht dat je regelmatig gebruik gaat maken van internet via Simyo, dan is een internet bundel zeer aan te bevelen. Als je op Mijn Simyo kijkt dan zie je wat de verschillende opties zijn. Je houdt gewoon je sim. Kies je voor het eerst voor een internet bundel dan gaat die meteen in (alleen krijg je voor de lopende maand een hoeveelheid MBs corresponderend met het resterend aantal dagen voor die maand, vanaf de daaropvolgende maand krijg je de volledige hoeveelheid belminuten en MBs). 

Een lopende bundel kun je altijd wijzigen, doe dat wel voor de 25e van de maand dan gaat de wijziging per de eerste van de volgende maand in (niet meteen dus). Wacht je tot na de 25e dan zit je de hele daaropvolgende maand nog aan je lopende bundel vast.
Badge
heb nu een internetbundel genomen van E 4 p/maand maar kan nog steeds niet op mobiel internetten.
Heb ik iets verkeerd gedaan.
Badge
Mijn instellingen staat 'internet mobiel' op aan
Reputatie 7
Jouw Wolfgang AT-AS50Q is een Android telefoon. Kijk even in het juiste topic, bijvoorbeeld deze post, om te zien hoe je internet op je mobiel kunt instellen.
Badge
Hartelijk dank RicoK: heb nu internet eindelijk.
Ik dacht al aan een andere provider maar dit hoeft gelukkig niet meer.
Badge +8
Heb nu mijn 1e smarthphone en de vraag is, ik heb nu een simkaartje om te bellen maar ik wil ook mobiel internetten.
Moet ik nu nog een kaartje aanvragen om te internetten?
Ik probeer die phone te openen om een batterij te plaatsten en mijn belkaartje, maar ik krijg met geen 
mogelijkheid die achterkant open en wil het ook niet forceren met geweld, hoe krijg je dit op een voorzichtige manier
open zonder het te beschadigen?
Ik heb een wolfgang smarthphone AT-AS50Q waarvan nu de batterij aan het opladen is.
Dit apparaat heeft dual sim.
Kan ik een maand-internetbundel bestellen in mijn symio en wordt dit dan geactiveerd op het
symio kaartje wat nu in de phone zit?
Ja ik vraag dit ook maar een beetje onhandig want ik ben ook maar een leek op dit gebied.
Het is allemaal nieuw voor mij. Bedankt voor antwoord 

heb nu een internetbundel genomen van E 4 p/maand maar kan nog steeds niet op mobiel internetten.
Heb ik iets verkeerd gedaan.
Mijn instellingen staat 'internet mobiel' op aanHartelijk dank RicoK: heb nu internet eindelijk.
Ik dacht al aan een andere provider maar dit hoeft gelukkig niet meer.


Hoi 2SR,

Welkom op het forum 🙂 en ik zie dat RicoK en Scotsman je al perfect hebben geholpen hier 🆒
Om internet te kunnen gebruiken via je simkaart moet inderdaad de optie 'Internet op je mobiel' aan staan en moet je de juiste instellingen op je telefoon hebben. Met een internetbundel kies je voor een gunstiger tarief. Ik zie in het systeem dat dat jou allemaal gelukt is nu. Let je op aan het eind van je maandbundel, dat je de optie weer uitschakelt op Mijn Simyo? Anders kun je internet blijven gebruiken tegen het duurdere tarief.
Mocht je nog vragen hebben, dan weet je nu hoe handig dit forum is. :)

Groetjes,
Charlene
Het instellen van mobiel internet via de informatie in dit forum werkt niet op de HTC One. Uiteindelijk de instellingen over genomen van toestelhulp van KPN, en toen werkte het wel. Slechte zaak.
Reputatie 5
Badge +11
Het instellen van mobiel internet via de informatie in dit forum werkt niet op de HTC One. Uiteindelijk de instellingen over genomen van toestelhulp van KPN, en toen werkte het wel. Slechte zaak.

Hoi Joost01,

Je hebt deze reactie ook in dit topic geplaatst, alwaar ik er op gereageerd heb.

Reageer