Skip to main content
Afgelopen zaterdag ineens 1250MB boven gebruik in 1 dag ik gebruik normaal 250MB per maand hoe kan dit nu telefoon heeft ook nog uitgestaan tijdens mijn werk?!!
Wat bedoel je precies met uitgestaan? Helemaal fysiek uitgezet? In 'flight modus'?

Kan je in je Mijn Simyo omgeving eens nakijken wanneer dat hoogverbruik precies heeft plaatsgevonden? Tijdstip dus.

Je weet dat smartphones ook een heel eigen internet'leven' kunnen hebben?

Tip: installeer een paar goede dataverbruikapps.
Kan op mijn verbruik nog niet tijdstip zien pas op factuur flight modus gestaan en naar wat ik nu weet tussen 10 en 10 avond waarvan 8 uur werk flight modus en ook paar uur totaal uit is geweest 1200 mb verbruik en dan na 1200 simyo blok erop gegooid normaal 5 tot 10 mb verbruik pet dag
Je kunt je verbruik wel zien, ook het tijdstip. Als je inlogt op je Mijn Simyo en op de homepage daarvan klikt op "bekijk je verbruik" in het blok van je databundel, kom je op een pagina met allemaal balken. Elke balk stelt een dag voor. Als je op de balk van de dag klikt waar je meer info wilt zien, verschijnt er een venster waarin precies staat op welk tijdstip het aantal MB's is verbruikt.



Waaraan het verbruikt is kun je niet zien, behalve op je telefoon is dat vaak mogelijk.
Hoi Bas1968,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat je wat meer uitleg wilt over dit MB verbruik kan ik goed begrijpen.



Helaas kan ik je niet direct verklaren waarom je zoveel MB hebt verbruikt. Zoals Raytje al heel goed aangeeft, kunnen wij dit niet inzien. Vanwege jouw privacy kunnen wij alleen zien wanneer en hoeveel MB er zijn verbruikt. Gelukkig kun je in de meeste telefoon zelf inzien waaraan jouw bundel op is gegaan. Via dit blog leggen we aan je uit hoe dit in zijn werk gaat.



De Leon legt je al uit dat je telefoon een 'heel eigen internetleven kan leiden'. Hierin heeft hij helemaal gelijk. Jij kan jouw telefoon op tafel neerleggen en hij kan besluiten dat het tijd is voor een update of grote synchronisatie. Hierdoor kun je ineens een heleboel MB's 'kwijt' zijn zonder dat jij dit door hebt.



Ik zie dat het verbruik vooral 's avonds na 18 uur plaats heeft gevonden. Heb je dit zelf ook kunnen zien via Mijn Simyo? Raytje legt je al helemaal uit hoe je dit kun terugvinden. Kun je met behulp van het blog wat ik je hebt gestuurd uitvinden waaraan het gelegen heeft?



Je hebt verder geen gebruik meer gemaakt van het internet na de 27e. Er zijn dus geen kosten meer bijgekomen. Morgen krijg je gelukkig weer een nieuwe bundel en kun je weer aan de slag. Via dit blog leggen we uit hoe je het beste om kunt gaan met de internetbundel. Zo voorkom je een volgende keer deze kosten.



Ik zie dat je ondertussen door een collega van mij geholpen bent 🙂 Fijn om te zien dat jullie er zo uitgekomen zijn.



Heb je hier nog vragen over?



@Raytje & De leon, heel erg bedankt voor jullie uitleg en ondersteuning in dit topic.



Groetjes,

Angela

Reageer