Skip to main content
Hallo



Gisteravond bericht dat ik mijn limiet had bereikt.

Dit is nog nooit gebeurd ben er nooit overheen gegaan.



Nu de simkaart eruit gehaald en ik kan gewoon op internet, Hoe kan het dan dat

mijn limiet bereikt is terwijl ik op het internet thuis zit.

.

Had mobielnetwerk ook al uitstaan



Durf nu de kaart niet terug te doen bang dat dit weer gebeurd.



Groetjes
Ik zal beginnen bij 1.)

Zet op Mijn Simyo, instellingen - netwerkinstellingen internet uit.

De sim is dan geblokkeerd voor mobiel data, dus geen kosten meer daarvoor.



Bang zijn dat het weer gebeurt is niet meer nodig.



Zelfs al zie je de Wi-Fi verbinding staan kan het gebeuren dat mobiel data het overneemt wanneer nodig. Op je telefoon kun je zien bijvoorbeeld via gegevensgebruik, een data monitor app wat er aan MB door welke app(s) zijn gebruikt.



Je kunt dus nu weer gerust de sim terugplaatsen, je kunt gewoon bel-sms, bent bereikbaar en Wi-Fi kun je gewoon gebruiken.



De sms is real-time, 80 en 100%.

Je kunt (meerdere keren) 500 MB bijkopen voor 5 eur dit is geen verrekening voor gemaakte kosten. De 500 MB zijn geldig de resterende maand.



Zorg er voor, indien mogelijk, dat je voortaan je data monitor de door jou veilig ingestelde limiet je beter beschermt.....85% limiet.

Voorbeeld Onavo Count.

Tevens adviseer ik, indien mogelijk, Opera Max.

Daarmee bepaal je welke apps toegang krijgen tot mobiel data !



Simyo heeft inzage in hoeveelheden niet waaraan verstookt.
Bedankt,



Maar het is juist de bedoeling dat ik buitenshuis indien nodig ook op internet kan. Heb daar om een kleine bundel internet genomen.



Als ik deze uitzet kan dit dus niet.
Eerder gaf je aan de simkaart te hebben verwijderd, daar richtte ik me op. Zonder simkaart ook geen mobiel data EN niet kunnen bel - sms via Simyo.



Ik raad je aan ook mijn tips...Opera max, data monitor (bijvoorbeeld Onavo Count) nog eens door te nemen.



Ik ging uit van Sim only in mijn eerdere reactie wat betreft 500 MB.
Nog even dit. Als het netwerk jou de waarschuwing stuurt dan is er data gebruik. Het netwerk heeft het geregistreerd, een moderator kan dat inzien.
Hi Djessy,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Dat is logisch! Friesian snijdt een hele hoop goede punten aan. Zo kan het inderdaad zo zijn dat je toestel omschakelt naar mobiele data, al ben je verbonden met het wifi netwerk. Een telefoon wilt namelijk altijd het netwerk hebben dat zo sterk mogelijk is. Ik raad je eigenlijk altijd aan om je mobiele data (3G) uit te zetten zodra je thuis bent. Dit kun je via je mobiele telefoon regelen 🙂 Ik doe dat zelf ook altijd zodra ik thuis beland, om ervoor te zorgen dat mijn telefoon wel echt bij wifi blijft.



Ook krijg je altijd een sms als je op 80% en als je op 100% van je bundel zit. Deze sms'jes worden in 'real time' verstuurd en zijn zeer betrouwbaar. Krijg je dus een bericht dat je op 80% zit? Dan is dat al een goed moment om bijvoorbeeld 500 MB's bij te kopen of je internet uit te zetten. Ik zie dat je nu ook 500 MB's extra hebt gekocht - heel verstandig! 😃 Zo kun je nog wel even vooruit. Jij hebt verder geen buitenbundelkosten gemaakt, dus dat is goed nieuws!



Ik raad je ook aan om dit blog nog even door te lezen. Je vindt hier allerlei tips om je verbruik zo miniem mogelijk te houden door je instellingen aan te passen.



Laat je het mij weten als je nog andere vragen hebt?



@ Friesian, dankjewel voor al je hulp!



Groetjes,

Jihane

Reageer