Skip to main content
Gisteren heb ik in 1 dag al mijn data verbruikt terwijl de telefoon in mijn tas lag. Normaliter verbruik in 100 mb per maand en nu 300 in 1 dag. Weten jullie hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Volgens mijn mob data verbruik is het opgegaan aan internet, app store en whats app, maar de telefoon is de hele dag niet gebruikt. Graag een oplossing zodat dit stopt want anders heb ik elke dag een probleem.
Wanneer je de telefoon niet gebruikt zet hem dan op vliegtuigstand. De sim in dan geblokkeerd. Dus geen kosten. Of zet hem uit.
Wanneer je de telefoon niet gebruikt zet hem dan op vliegtuigstand. De sim in dan geblokkeerd. Dus geen kosten. Of zet hem uit.



Volgens mij is het doel van een mobiele telefoon het bereikbaar zijn.



Beste Msa,



Zodra je internet aanstaat gebruikt deze internet, ook al gebruik je hem niet actief. De ene keer zal dit verbruik hoger zijn dan de andere keer. Dat heeft te maken met de zogenoemde pushberichten, synchronisatieinstellingen en simpel het achtergrond verbruik. Ook updates van je telefoon en apps kunnen de reden zijn.



Het beste om te doen is je telefoon anders instellen dat dit enkel via Wifi kan. En zit je op Wifi, zet je data verbinding uit. In onderstaande link staan (preventieve)voorbeelden hoe dit te doen.



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Het uitzetten van data met wifi is al, en alles behalve what's app, telebankieren en buienalarm kan alleen maar met wifi ingeschakeld worden dus dat is het niet. Dat maakt het dus een probleem want mijn instellingen zijn niet van woensdag op donderdag veranderd. Ergens is dus iets wat veel data nodig heeft (meer dan ik normaal in 1 maand verbruik), maar nog geen idee wat.
maar de telefoon is de hele dag niet gebruikt. Graag een oplossing zodat dit stopt want anders heb ik een probleem.

Volgens mij is het doel van een mobiele telefoon het bereikbaar zijn.


@Raytje...

Ja, en.....?

@Msa

Welke telefoon heb je?
Tussen niet gebruiken en bereikbaar willen zijn zit een verschil.
Tussen niet gebruiken en bereikbaar willen zijn zit een verschil.

Klopt dan wel maar de kosten stoppen.......
Hoi Msa,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat stom dat je MB's verbruikt hebt zonder dat je dat wilde 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Ik raad je als eerste aan om dit blog te lezen. Je vindt hier allemaal handige tips om je internetverbruik zo laag mogelijk te houden. Zo zijn er instellingen die je kunt aanpassen, en nog een heleboel andere dingen die je kunt doen. Ook valt het sterk aan te raden om je mobiele data uit te zetten zodra je weet dat je ergens bent waar wifi is. Dan weet je zeker dat je toestel geen MB's van je internetbundel gaat verbruiken. Zo zou het kunnen dat je apps op de achtergrond nog aan het draaien waren, of dat je toestel een automatische update uitvoerde. Als dit via wifi verloopt, dan betaal je daar niks extra's aan!



Als je slaapt, dan is het ook aan te raden om je telefoon op vliegtuigstand te zetten. Dan weet je ook zeker dat er geen verbruik plaats gaat vinden.



Hou je dit in de gaten via Mijn Simyo? Als je merkt dat dit nog heel regelmatig voorkomt, dan kun je dat laten weten en gaan we samen op zoek naar een oplossing.



Laat je 't ook weten als je nog vragen hebt?



@ Raytje en Friesian, dank voor de hulp, heren!



Groetjes,

Jihane

Reageer