Skip to main content
Beste,



Vorige maand zat ik opeens bijna voorbij databundel, dit verraste mij omdat ik dat nog niet eerder heb gehad en ook nog eens twee weken in het buitenland heb gezeten waar de data uit was. Gisteren (1-9) heb ik mijn data weer aangezet en hou het nu nauwkeurig in de gaten. En ondanks dat ik niets anders heb gedaan dan anders, was er in een dag ruim 30 mb afgeschreven. Ik vraag me af hoe ik kn zien hoe dit kan. Ik heb mijn data alleen voor what's app gebruikt en geen foto's verstuurd of ontvangen.

Hoor er graag van.


Ik heb mijn data alleen voor what's app gebruikt en geen foto's verstuurd of ontvangen




Niet om je af te branden hoor, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Je telefoon gebruikt ook data voor al je andere apps e.d.



Kortom, je hoeft je apps niet actief te gebruiken maar ze zijn wel verbonden met het internet.
Dat snap ik, snap alleen niet hoe het opeens kan, terwijl mijn gebruik niet veranderd is tenopzichte van de maanden ervoor. Het is opvallend veel. Daarbij heb ik apps verversen uitstaan en kan ik veel apps alleen met wifi verbruiken.
Kijk ook eens naar je update instellingen voor zowel apps en systeemsoftware en je synchronisatie instellingen. Als je hebt over opvallend veel is dat waar ik dan aan denk.



En vertrouw niet teveel op wifi, is een onstabiele verbinding. Als je deze aan heb staan, zet je data dan uit. Helemaal als je de telefoon niet actief gebruikt.
@ Raytje

Dank je voor je reactie. Ik zal het eens gaan bekijken.
Hoi PaMaLi,



Wat is het vreemd als je bepaalde datasessies niet kunt rijmen met je eerdere verbruik. Gelukkig heeft Raytje hierboven al wat tips gegeven waar je op kunt letten en kunt nakijken. In deze blog leggen we hier meer over uit.



Wil je ons laten weten of je de boosdoener hebt kunnen vinden?



Groetjes, Tiury

Reageer