Skip to main content
Hoe kan het dat ik toch internetkosten in rekening krijg terwijl ik alleen gebruik maak van wifi?
Voor een recente beantwoording van deze vraag, kijk even hier:

https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-gebruikt-tijdens-wifi-dit-32768



Het komt er op neer dat je wel degelijk van mobiel internet gebruik maakt ook al denk je van niet. En dus brengt Simyo kosten in rekening. Je kunt dit voorkomen door internet op je mobiel uit te zetten op Mijn Simyo.
Omdat je 3g/4g ook aanstaat en bij het wegvallen van je Wifi signaal, of als je telefoon vind dat het signaal te zwak is deze dan automatisch overschakelt. Wifi is in tegenstelling tot 3g/4g een instabiele verbinding. Kortom, zet je data verbinding uit als je op Wifi zit, zo voorkom je het overschakelen van verbinding als je Wifi signaal zwak is of wegvalt.
Hoi Mw311,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je ongemerkt internet hebt verbruikt.



Scotsman en Raytje hebben je vraag al heel snel beantwoord zie ik! Het is inderdaad zo dat jouw telefoon kan overschakelen op mobiel internet zodra het WiFi signaal verzwakt of helemaal wegvalt.



Om te dit te voorkomen kun je het verbruik van mobiele data uitzetten zodra je gebruik maakt van WiFi. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.



Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Sean



@Raytje en Scotsman, bedankt voor jullie snelle antwoorden! Binnen een minuut van elkaar 😃
Dank voor de reactie naar mijn idee staat mijn internet uit. Maar ik zal het checken en voortaan ook wifi uit zetten . Wel balen die xtra kosten

Reageer