Skip to main content
Ik heb sinds gisteren nieuwe databundel gekregen (eerste van de maand) maar ik zou nu al meer als 500 mb verbruikt hebben en ik heb niets apparts gedaan.



Als dit zo doorgaat zou ik over paar dagen door mijn 2500 mb zijn.



Dit kan gewoon niet lijkt mij?
Hallo *06.



Je 06nr op een openbaar forum zetten waar iedereen het kan lezen is niet raadzaam vanwege privacy.

Een moderator zal dat wijzigen.



Dan je vraag er zijn een paar mogelijkheden.

Zet voor de zekerheid even in je telefoon mobiele netwerken, gegevens uit. (instellingen draadloos en netwerk)

Eventueel zou je op mijn simyo internet uit kunnen zetten. (Mijn instellingen en simkaart)

Dan heb je 100% zekerheid dat je geen mobiel data verbruikt.



Controleer.

Instellingen, Apps worden niet automatisch bijgewerkt maar via wifi.

Upgrades ook alleen doen via wifi, zet voor de zekerheid mobiele netwerken uit.



Gebruik mobiel data alleen wanneer nodig. (of schakel in dus wanneer nodig)



Lees dit even door. 🆒



Groet,

Friesian



Laat ff weten of dit een stuk duidelijkheid geeft.





Groet,

Friesian
Beste,



Het lijkt me uit privacy oogpunt niet handig dat je het mobiele nummer als gebruikersnaam gebruikt, neem even contact op met een moderator over het wijzigen van of een nieuwe gebruikersnaam.



Het hoge verbruik kan ontstaan door updates die, ongewild, niet je Wi-Fi maar je mobiel internet gebruiken.



Ik weet niet welk toestel je gebruikt, bij Android kan je dit eenvoudig instellen.



Er zijn diverse onderwerpen in het forum die over dit onderwerp gaan.
Beste,



Het lijkt me uit privacy oogpunt niet handig dat je het mobiele nummer als gebruikersnaam gebruikt, neem even contact op met een moderator over het wijzigen van of een nieuwe gebruikersnaam.



Het hoge verbruik kan ontstaan door updates die, ongewild, niet je Wi-Fi maar je mobiel internet gebruiken.



Ik weet niet welk toestel je gebruikt, bij Android kan je dit eenvoudig instellen.



Er zijn diverse onderwerpen in het forum die over dit onderwerp gaan.





Check... :)
Hoi Kastanjes,



Welkom op het forum :)



Zoals Friesian en franswon al aangeven is het niet veilig om openbaar je 06-nummer te plaatsen. Ik heb je daar een e-mail over gestuurd en je forumnaam aangepast :)



Ik begrijp dat je raar opkijkt van zo'n hoog dataverbruik. Als ik naar je gegevens kijk dan zie ik dat je op 01-05-2014 ontzettend veel data in een korte tijd hebt verbruikt. Op Mijn Simyo kun je je verbruik inzien.



Ik raad je aan om dit artikel eens door te lezen. Hierin geven wij tips hoe je hoog dataverbruik kan voorkomen. Het lijkt er namelijk op dat je een film hebt gestreamd of dat je telefoon misschien een update heeft gedaan. Wegens de wet bescherming persoonsgegevens kunnen wij niet zien waaraan je de MB's verbruikt hebt. Een datamonitor als 3G Watchdog zou misschien handig zijn 🙂



@Friesian en franswon, bedankt voor jullie reacties 🙂

Reageer