.

Beantwoord

Hoe kom ik aan mijn internet verbruik?

  • 3 December 2014
  • 19 reacties
  • 639 Bekeken

Badge
Vorige maand liep mijn internet bundel ook vrij snel naar de 0. Nu vandaag 3 december heb ik al 150 mb verbruikt, dit terwijl ik meest van de tijd wifi heb gebruikt. Ik heb een bundel van 1000 mb en kom zo dus niet verder dan 3 weken. Ook heb ik geprobeerd met een bundel van 1500 mb, ij die maand verbruikte ik niet meer dan 750 mb zonde van die paar euro's dus blijkbaar kan ik het dan ook af met 1000 mb. Ik vroeg me af of dit normaal gaat worden? En of er meer mensen hier last van hebben.
icon

Beste antwoord door Ernst 4 December 2014, 15:11

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Kun je iets meer informatie geven?
Heb je een iPhone?
Heb je iets aan je instellingen veranderd?
Is je internetgedrag gewijzigd?
Ben je meer gaan streamen?
Badge
Ik heb een Samsung galaxy s5. De verandering was pas na een paar maanden na het gebruin van dit toestel merkbaar voor mij. Mijn internet gedrag is niet verandert, overdag werk ik en savonds maak ik gebruik van wifi. Ik heb mijn telefoon nu wel ingesteld om de filmpjes op facebook niet af te laten spelen als ik Door mijn tijdlijn scroll, hoop dat dit iets mee zal helpen.
Badge
Ik heb gemerkt dat deze maand (dus de afgelopen drie dagen) mijn internetgebruik fors hoger is. Opvallend: grootste gebruik zat tot twee keer toe vlak na middernacht, meer dan de rest van de dag bij elkaar. Terwijl ik 's nachts gewoon lag te slapen en mijn telefoon naar mijn weten niet aan het updaten was oid. Had hier voorgaande maanden geen last van. Misschien hebben wij last van een soortgelijk probleem?
Ter info: ik heb een iphone5.
Badge
Begint wel op te vallen ik kreeg gisteren sms dat ik al over de helft van mijn bundel van 1 gig was en dat op de 2de dag van de mnd. Heb mijn geschiedenis nagekeken en ben op paar keer nog nooit over mijn bundel heen gegaan. Misschien moet Simyo even deze klachten bundelen en dieper bekijken. Persoonlijk kan ik het nog niet verklaren
Reputatie 5
Badge +11
Hoi lauraherbert, welkom op ons forum :)

Wat verstandig van je om de autoplay van Facebook alvast uit te zetten.
Verder blijft het voor ons als provider nog steeds niet mogelijk om in te zien waar je dataverbruik vandaan komt. Het enige wat we kunnen doen is tips, tips en nog eens tips geven. En dat doen we.
Hier kun je lezen hoe je je dataverbruik onder controle krijgt en hier lees je hoe je kunt nagaan waar het door komt.
Het kan sowieso geen kwaad om ons blog regelmatig te checken.

Diana61, jij was er toch al achter dat bij jou de oorzaak in je Outlook lag? Je hebt zelfs al stappen ondernomen, lees ik.

Lisannedewaard, heb je -Ruuds laatste reactie op je vraag al gelezen?
Badge
Dat klopt maar blijft toch vreemd zoveel klachten over grootverbruik terwijl ik lees dat meerdere klanten nooit over de bundel gaat. Je weet wie ik ben en je bent vrij om in mijn kant dossier te kijken. Zo kan je zien dat ik drnk ik al wel 15 jaar bij simyo ben en nooit klachten heb gehad.
Vraag het toch ff voor de zekerheid, wordt Facebook gebruikt?
Controleer op de computer bij instellingen Facebook wat er gebeurt bij filmpjes. (Automatisch afspelen?)

Groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +11
Het bleek dus Outlook, Friesian ;)
En Diana61 is echt al bijna vanaf het eerste begin klant bij Simyo, al bijna 9 jaar overigens.

Het meest lastige van dataverbruik is dat het zo abstract is. Een simpel Whatsapp berichtje is een paar kB groot, maar stuur een foto van je iPhone en je bent 3 MB verder.
Er is een groot verschil tussen een uur lang laag resolutie filmpje kijken en een paar minuten HD kwaliteit, de HD kost veel meer data.
Een mailtje met platte tekst hoeft maar een paar honderd kB groot te zijn, maar als er ook maar iets van opmaak aanwezig is (lichtgrijs achtergrondje bijvoorbeeld), is ie al meerdere MB's groot.
Badge
Maar ik heb mobiel helemaal niet gebruikt tijfens het gebruik. Ik snap er helemaal niks van.
Maar ik heb mobiel helemaal niet gebruikt

tijfens het gebruik

Leg me dit eens uit.

Wanneer ik het verhaal van Ernst goed begrijp dan zou het met synchronisatie te maken hebben. (ontvangen van mail bijvoorbeeld)
Dit kan zelfs als je mobiel, 3 hoog achter 2 straten verderop ligt...bij wijze van. 
Badge
Ja dat snap ik. Pffff word er een beetje simpel van. Heb alles wat ik weet proberen uit te leggen.
Ben nu beetje klaar met uitleggen. Niet persoonlijk naar jou toe bedoelt hoor. Ik ben nu alleen spastisch bezig met internetten want nota november zal wel schrikken worden en december er ook nog bij wil ik voorkomen. Dit is mij in al de jaren bij jullie nog nooit ovrrkomen.
Ik begrijp het volkomen.
Zou het iets zijn om een veel gebruikt mailadres alleen te gebruiken via de computer?
En een weinig (nieuw adres?) te gebruiken op je telefoon. :rolleyes: (dat minder bekend is dus)

Is maar een gedachte van mij.
Badge
Ik gebruik amper een email adres. Dit adres wat ik gebruik komt dagelijk 1 of 2 mailtjes op binnen dus noem ik niet groot. Werk email gebruik ik alleen op pc. Daar krijg ik dagelijks tientallen op. Dus dat kan het probleem niet zijn. Hahahah lees ff terug alsjeblieft. VERMOEDEN!!!!!! outlook. Weet het niet zeker. Ik heb er geen verstand van en heb mobiel gereset dus kan ook niks meer zien.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Diana61,

Vind je het misschien een goed idee als ik je misschien bel? Ik heb dat net al even geprobeerd, maar je nam niet op.
Grote kans dat je natuurlijk gewoon aan het werk bent.
Wil je me een privébericht sturen met een tijdstip dat ik je weer kan bellen? Graag wel ergens tussen 9 uur 's morgens en 17.30 's middags op werkdagen 😉
Badge
Hallo Ernst.
Ik heb geen idee hoe ik je een privebericht moet sturen dus maar op deze manier.
Ik ben vandaag idd aan het werk. Rond 15:00 uur ben ik wel bereikbaar.
Op de pc inloggen, Ernst zijn naam aanklikken, rechterzijde onder profiel staat o.a......stuur privebericht.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
We hebben elkaar net gesproken Diana61 :)
Gelukkig ben je volgens mij inmiddels al helemaal op de hoogte hoe je het dataverbruik in de gaten kunt houden op je mobiel.
Ook hebben we een uitzondering gemaakt op je factuur van november. Je buitenbundel dataverbruik wordt verrekend met een databundel waar je buiten bundel MB's 'in passen'.
Badge
Hallo Ernst. Fijn dat je persoonlijk contact met me opgenomen hebt. De afhandeling en uitleg van het probleem vind ik erg netjes. Dank je wel. En bij deze sluit ik deze klacht af als een al 9 jaar tevreden klant.
Reputatie 5
Badge +11
Dat is fijn om te horen, Diana61 😮

Reageer