.

Vraag

Hoe kom ik aan hoge onverklaarbare kosten buiten de bundel?

  • 28 April 2023
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo,

Mijn nummer is vandaag geblokkeerd vanwege hoge data kosten buiten mijn bundel. Ik snap hier niks van aangezien de tijden wanneer er staat dan ik de kosten heb gemaakt en de hoeveelheid mb niet kloppen. Allereerst kreeg ik vanacht om 0:54 een sms dat mijn 10GB bundel op was, dit was toen ik al meerdere uren lag te slapen met wifi en data uit zoals altijd. Ik besloot geen bundel te kopen omdat ik mijn data waarschijnlijk niet meer nodig zou hebben tot de eind van de maand. Ik heb toen ik de ochtend naar wetens niks gedownload en mij data niet gebruikt. En opeens krijg ik een bericht dat mijn nummer is geblokkeerd en er zijn zeer hoge kosten gemaakt specifiek tussen 12:01-12:08 vanmiddag. Elke minuut zijn er meerdere keren tussen de 8-9 euro aan kosten bijgekomen en ik kan niet verklaren waarom. Zelfs als ik soms op mijn data bundel video stream is het nooit zoveel mb als er nu is verbruikt terwijl ik niks stream of download. Er is volgens de simyo app ook kosten gemaakt om 8:54 vanochtend, maar toen lag ik nog te slapen met wifi en data uit! Ik snap niet hoe dit zo kan, ik begrijp dat simyo geen data platfond heeft en ik heb daarom altijd voorzichtig geweest en extra bundels gekocht als dat nodig was. Ik vindt het raar dat ik geen berichtjes kreeg dat ik opeen meerdere honderden euros aan het verbruiken was. Ik weet ook niet hoe ik dit na voorzichtig gebruik had kunnen verkomen aangezien ik de tijden en mb verbruik van vandaag echt niet kan verklaren. Ik hoop dat er hier een oplossing voor gevonden kan worden, aangezien ik nooit zo over mijn bundel ga.


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid. 


3 reacties

Hallo @Meerle om in de toekomst (te) hoog dataverbruik te voorkomen, kun je op een Android telefoon een datalimiet instellen.

Je schrijft dat je een 10GB bundel hebt.

Stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB, ga daarna verder via wifi of koop een bundel bi.j.

Een moderator gaat hier ook nog op reageren.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Meerle,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hiervan bent geschrokken! 

Zolang het internet op de simkaart nog aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt, bewust of onbewust. Denk bijvoorbeeld aan een update of een app die op de achtergrond nog aanstaat. Als er na het ontvangen van de waarschuwing sms'jes geen actie wordt ondernomen betaal je het buitenbundel tarief van €0,15 per mb. Achteraf kunnen de kosten nog oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt geregistreerd. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Om er zeker van te zijn dat je geen gebruik kan maken van het internet kan je het beste deze optie uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of er iets mogelijk is wat betreft de gemaakte kosten. 

Bedankt voor je hulp @JanD!

Groetjes,
Amy

Reputatie 5
Badge +3

https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/waarom-ben-ik-buiten-mijn-bundel-gegaan-46458?postid=218346#post218346

Reageer