.

Beantwoord

Hoe kan 't dat ik ineens buiten de bundel internet?

  • 23 August 2016
  • 10 reacties
  • 179 Bekeken

Badge
hallo,

Ik kreeg vanochtend in een keer een melding dat ik aan 80%van mijn internetgebruik zit, zoals je in mijn geschiedenis kan zien heb ik nog nooit meer als 200 mb gebruikt, toen ik na die melding even ging kijken bleek ik al 50 euro boven mijn bundel te zitten. Ik snap niet hoe dit kan, ik was namelijk op de tijden dat ik die mb's verbruikt zou hebben helemaal niet online. Zijn er voor deze situaties misschien coulance regelingen? Ik heb toen ik de melding kreeg vandaag meteen het mobile internet uitgezet.

Met vriendelijke groeten,
Kim Verstegen
icon

Beste antwoord door Ilias 24 August 2016, 13:11

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Kim,

als je een Android telefoon hebt waar ik van uit ga, dan kan je even kijk waar het gebruik vandaan komt.
Dat doe je als volgt, ga naar instelingen en klik dan op gegevensgebruik. Hier zou je moeten zien waar je data aan gebruikt is. Waarschijnlijk een app die veel data gebruikt want 50 euro is omgerekend 50 / 0,15 is 330 MB. Een app zoals google play store, of Spotify verbruikt al snel zoveel data.

Ik heb dit probleem al bij iemand anders gezien en die heeft volgens mij ook een goede regeling gekregen maar dat zal een Simyo moderator binnen een korte tijd wel hieronder reageren.

Groet Paul
Reputatie 3
Badge +5
Hoi rankietankie,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je tegen dergelijke kosten bent aangelopen in korte tijd. Ik snap dat het vervelend is.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat dit nooit eerder is voorgekomen bij jou. Goed in ieder geval dat je de mobiele gegevens hebt uitgeschakeld! Ik zie echter dat je vanochtend nog verbruik hebt gehad. Ik heb uit voorzorg de internetoptie vanuit Mijn Simyo uitgeschakeld. Deze kun je zelf weer aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Vergeet je geen 500 MB bij te kopen alvorens je het weer aanzet deze maand?

Het is technisch gezien heel gemakkelijk om een dergelijke hoeveelheid aan MB's te verbruiken in korte tijd. Dit kan door diverse apps komen, synchronisaties en updates. Het is dus goed als je in de gaten houdt waaraan de MB's worden verbruikt via jouw toestel en om de instellingen van je toestel zo duurzaam mogelijk in te stellen. Hiervoor heeft Simyo al het één en ander uiteengezet voor onze klanten. Zie deze blog om te kijken hoe je slim kunt omgaan met de databundel en deze blog om te achterhalen waaraan de MB's zijn verbruikt.

Omdat je een enorm trouwe klant bent die nooit hoge facturen heeft gehad, help ik je graag verder bij het vergoeden van de kosten. Ik zie dat je een totaalbedrag aan buitenbundelkosten hebt van € 43,19 door het internet. Ik heb een coulance voor je aangevraagd bij mijn collega's van de financiële afdeling en gevraagd of ze dit kunnen terugbrengen naar € 5,-. Dan vergoeden wij de buitenbundelkosten tegen het bedrag dat je zou betalen als je 500 MB had bijgekocht. Is dat goed?

PaulH, enorm bedankt voor je reactie en je hulp! Enorm scherp van je.

Groetjes,
Ilias
Badge
Ik ben super blij met deze oplossing, ik weet ondertussen wat het aan ligt (denk ik) moet ik nu zelf even die 500 mb bijkopen? En hoe gaat dit in zijn werk?

Echt nogmaals super bedankt, ben er echt blij mee!
Dan vergoeden wij de buitenbundelkosten tegen het bedrag dat je zou betalen als je 500 MB had bijgekocht.

Het gaat in feite om deze zin...

Normaal gesproken kun jij een 500 MB bijkopen, maar hier gaat het om een verrekening, een coulance voorstel.
**********
Normaal gesproken, echter in jouw geval is het een coulance voorstel dat de moderator verwoord en de vraag is of je dat goed vindt...geef je je akkoord zorgt de moderator voor de afwikkeling.
**************

Voor meer info over wanneer je 500 MB zelf voortaan wilt aanschaffen.
Lees alles hierover op....
https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/extra-mbs-bijkopen-29019
Badge
Oké, dan wacht ik het af, ik heb mijn telefoon nu zo ingesteld als hij ooit weer zo gek gaat doen dat hij het data dan blokkeerd dus dan zou ik niet meer voor z'n verrassingen moeten komen 🙂 en dan weet ik nu voor de toekomst ook hoe ik het dan bij kan kopen.. Bedankt voor de reactie 😃
Ik heb een coulance voor je aangevraagd bij mijn collega's van de financiële afdeling en gevraagd of ze dit kunnen terugbrengen naar € 5,-. Dan vergoeden wij de buitenbundelkosten tegen het bedrag dat je zou betalen als je 500 MB had bijgekocht. Is dat goed?


Groetjes,
Ilias

Geef even in dit topic aan of het voorstel van de moderator GOED is ! 🙂
Badge
Ja dat heb ik al gedaan.. Zie een paar berichten hier boven.. Ik vind dit helemaal goed! 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rankietankie,

Fijn dat je akkoord gaat met het lieve voorstel van Ilias! 🙂 Zoals Friesian al aangeeft hoef je nu niets meer te doen. De kosten worden simpelweg 'ingeruild' voor € 5,-. Dat gebeurt allemaal vanzelf.

Laat je het weten als je in de toekomst nog een vraag hebt?

@ Friesian: Dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ja doe ik zeker!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rankietnakie,

Super!

Groetjes,
Jihane

Reageer