Skip to main content
Afgelopen maand ging mijn internetwinkel veel sneller op dan ik gewend was.

Zonder dat ik vaker mijn mobiele data gebruikte.

Dat vind ik op zich al vreemd.



Omdat mijn internetwinkel bijna op was, heb ik gisteren mijn mobiele internet helemaal uitgezet.

Gisteren had ik nog 4 MB over, vandaag nog maar 2 MB.

Hoe kan dat ?

Ik heb sindsdien alleen internet via wifi gebruikt.

Wie begrijpt hoe dit kan ?
Ik schreef: internetbundel. Niet internetwinkel ...
Hoi Kabouter,



Wat ik wel begrijp is dat je de vraag stelt, dit wat je schetst is uitermate vreemd en ongewenst.

Heeft je telefoon een ingebouwde data teller of heb je een data monitor geinstalleerd, dan kom je al een stap verder.

Heel erg bot gesteld, wanneer je de sim uit het toestel verwijderd en je zou dan een test uitvoeren, dan mag er geen dataverkeer zijn via de provider, dat kun je dan eenvoudig zien m.b.v. de data meter.

Ik ga er vanuit op mijn simyo staat je internet uit.



Toch nog een leuke dag gewenst.

Friesian
Hoi Kabouter, welkom op ons forum!



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Internet.



In je gegevens kan ik zien dat je een soortgelijke vraag ook via email hebt gesteld.

In het antwoord dat je kreeg van Esma valt te lezen dat ze een aantal mogelijk oorzaken aangeeft. Even makkelijk gezegd hoef je niet eens zelf 'aan de knoppen'te zitten voor je telefoon om internet te gebruiken.

Net als met je laptop of PC; als deze aanstaat kán er internet gebruikt worden. Er draaien continu processen die data sturen of ontvangen om alle apps, programma's en het apparaat zelf draaiende te houden.



We hebben twee heel handige blogposts waarin je tips aangereikt krijgt https://Krijg inzicht in het datagebruik van je apps en hoe je kunt voorkomen dat je op die manier teveel data verbruikt.

Lees ze gerust een goed door, want je hebt er écht wat aan.



Voor nu heb je zover ik kan zien nog een paar kB over van je bundel, dus als ik jou was, zou ik op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uitzetten.



Is het zo duidelijk voor je?
Daar heb ik de afgelopen 4 maanden ook al last van .....
Hoi Fraann,



Om na te gaan wat voor stijging er zit in je dataverbruik heb ik je verbruiksgegevens er van de laatste tijd op nageslagen.

Eigenlijk heb je de laatste anderhalf jaar op 1 keer na altijd wel meer dan driekwart van je databundel verbruikt. En één kwart van een bundel van jouw relatief kleine internetbundel kun je al heel snel verbruiken.

Mocht je het idee hebben dat je te vaak bijna of helemaal over je bundel zit, dan raad ik je sterk aan om deze te verhogen naar 500 MB.



Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd?

Reageer