Skip to main content
Nu ben ik opeens tien dagen voor het einde van de maand al door mijn internetbundel heen terwijl ik al twee jaar bij SIMYO zit en dit nog nooit aan de hand heb gehad?? Ik heb gekeken bij mijn verbruik en zie bij oa vandaag en donderdag bij een enkele inlog dat er zomaar 38 MB verdwijnt. Hoe kan dit??? Ik heb een abonnement voor 200 mb en dat is altijd toereikend geweest en nu gebeuren er opeens rare dingen met het tegoed. Ik heb nu maar voor 5 euro tegoed bijgekocht maar dit geintje wil ik niet elke maand hebben. HELP wat is er aan de hand??
Het kan ook gewoon niet omdat ik om die tijdstippen thuis ben en dan WIFI gebruik.....
Heb ik ook gehad, kon ook niet vinden hoe dat kwam, de maand om en de app werkt niet, kan dus nu niet zien hoeveel ik verbruik
Het is op twee tijdstippen een keer om 18.15 nou dan ben ik altijd thuis en vanmorgen om 8.50 toen was ik ook nog thuis, dus ik snap er niks van!
Ik vraag me af of iemand van Simyo meekijkt, dan kan er misschien uitleg komen. Ik heb ook al twee keer op twitter gemeld, maar ook daar geen respons terwijl ze zeggen dat er binnen een bepaalde tijd antwoord komt, dus niet. Dus nu maar bellen denk?
Ik kreeg vanmorgen een melding dat ik 80 procent had verbruikt. Oke, dat heb ik wel vaker met nog een week oid. te gaan, niks aan de hand. Nu kreeg ik een half uur later opeens drie berichtjes dat mijn tegoed op was en dat ik maar snel bij moest kopen om niet in de problemen te komen. Ik was weg en onderweg en heb de telefoon helemaal niet eens in handen gehad al die tijd hoe kan er dan zomaar een berg MB´s verdwijnen? Ook heb ik niks veranderd aan instellingen ofzo. Is dit soms een manier om mensen te dwingen tot een duurder abonnement? Ik bel zelden dus die 3 euro per maand komt niet op maar zonder dit kan ik ook die internetbundel van 5 euro er niet bijhebben. Ik vind het al duur zat als je nooit belt en verder zoveel mogelijk gebruik maakt van WIFI. Ik ben echt niet van plan meer te gaan betalen!
Hoi CosmicDancer & Geertje21



@Geertje21, welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat jullie allebei eerder door de internetbundel geen zijn gegaan dan verwacht. Vooral omdat jullie niet direct kunnen verklaren waar deze MB's aan verbruikt zijn.



Beide geven jullie aan dat het verbruik geregistreerd is op moment dat jullie aangemeld waren via een wifi netwerk. Helaas kan het op deze moment alsnog voorkomen dat er een verbinding wordt gemaakt met ons netwerk. Sommige toestellen schakelen bijvoorbeeld over naar 3G/4G zodra ze op 'standby' gezet worden. Zodra jouw scherm op 'zwart' gaat, vervalt de connectie met wifi. Als er op dit moment toevallig een app gesynchroniseerd wordt, verbruik je MB's uit je bundel.



Het is ook mogelijk dat jouw telefoon erg snel een verbinding maakt met ons netwerk het wacht om verbinding te maken met een wifi-netwerk of als de wifi verbinding niet zo sterkt is. Ook op deze momenten kun je gebruik maken van jouw internetbundel zonder dat je dit door hebt. Hoe je dan nooit meer buiten je bundel gaat? Dat leggen we hier uit.



Als laatste kan ik me goed voorstellen dat jullie graag willen weten waaraan deze MB's dan verbruikt zijn. Hier kan ik helaas minder uitgebreid over zijn. Dit kan ik namelijk niet inzien wegens jullie privacy. Gelukkig zijn er wel mogelijkheden om dit zelf na te gaan. Alle informatie over inzicht in jullie dataverbruik staat hier. Hebben jullie hier wat aan?



@CosmicDancer, je hebt goed gehandeld wat betreft het aanzetten van de extra MB's. Hierdoor heb je de buiten bundel kosten kunnen beperken naar een paar cent. Gelukkig maar!



@Geertje21, jij maakt gebruik van een Simyo Prepaid. Helaas kun je geen extra MB's bijkopen. In dat geval raad ik aan om de 'internetoptie' via Mijn Simyo uit te zetten. Je kunt dan nog wel gebruik maken van wifi maar niet meer van ons netwerk.



Heeft 1 van jullie nog vragen hierover?



Groetjes,

Angela
Natuurlijk een antwoord waar je niets aan hebt. Als je zeker weet dat je geen data verbruikt, en keurig op wifi zit, en alleen de dataknop aanzet als je dat op dat moment nodig hebt, je geen aps bijwerkt op data , en er zomaar data verdwenen is dan ligt het dus niet aan de gebruiker , maar duidelijk is er iets bij Simyo niet in orde.

En ik hb het gevoel alsof er bij Simyo niet goed geluisterd/gelezen word. Heb via helpdesk de vraag gesteld hoe het komt dat de ap niet werkt, op Ipad en op iPhone , krijg ik een nieuw wachtwoord toebedeeld die ik niet nodig had en die ik niet kan veranderen omdat er steeds op de site dingen mis gaan. Steeds de woorden " hé hier gaat was mis" de ap er als eens afgehaald en opnieuw er op gezet haalt niets uit. Ik zit nu dus met een wachtwoord die ik niet kan veranderen, automatisch verlengen kan ik niet meer uit zetten, en de ap werkt niet zodat ik niet gelijk min verbruik kan zien.
Hoi Geertje,



Er is een belangrijk verschil tussen weten dat jij geen data hebt verbruikt of wat je telefoon heeft verbruikt. Ik begrijp heel goed dat jij op wifi zit, maar als er één verbinding instabiel is, dan is dat wifi op je mobiel. Dit kun je alleen tackelen door je mobiele netwerk uit te zetten op je telefoon, zodra je de telefoon aanmeld op wifi. Dit moet ik persoonlijk ook doen, omdat ik dit zelf ook heb ervaren bij een andere provider dan Simyo (terwijl ik toch heel erg goed mijn weg weet met mobieltjes en software).



Heb je eigenlijk wel gekeken naar het dataverbruik in je telefoon? Dit kan ik namelijk niet uit je reactie opmaken.



Offtopic: De zaken die je hierna noemt zijn wel erg jammer om te lezen. Het gebruik van de app is juist ontwikkelt om zo makkelijk en stabiel mogelijk te zijn. Je hebt gister een wachtwoord gekregen, omdat je persoonlijke pagina op Mijn Simyo is herstelt door mijn collega. Dit wachtwoord kun je uiteraard wel zélf kunt veranderen via Mijn Simyo. Dit doe je via de computer op het kopje Instellingen - Gegevens. Mits je bij die pagina kunt komen. Mocht dit niet zo zijn, hoor ik dit graag van je, dan kijk ik dit na samen met onze IT afdeling.



Groetjes, Tiury
Tiyuri, Lees nu nog eens mijn ingezonden stukje in A.u.b., en geef dan een oplossing voor mijn probleem.

Als je collega mijn klacht goed had gelezen, had hij mij geen nieuw wachtwoord gestuurd.

App werkt niet, kom niet in de site instellingen, krijg steeds hetzelfde te zien: hé hier gaat iets mis.

Ik ben geen digibeet, en weet heel goed hoe ik data aan en uit moet zetten, ik had nog misten 30 mb data over en ineens was dat na een dag weg, ik zet ALTIJD mijn data uit als ik er mee klaar ben. Ik was altijd tevreden over Simyo , maar als begin nu toch te twijfelen of er goed naar de klant geluisterd wordt.ik wil mij automatische opwaardering uit kunnen zetten, maar ik kom niet in de pagina instellingen.
Hoi Geertje,



We doen ons best om je zo goed mogelijk te informeren. Het is natuurlijk erg lastig dat je Mijn Simyo niet optimaal kunt gebruiken. Ik wil onze IT-mannen dit graag laten uitzoeken. Daarnaast kan ik hen een verzoek sturen waarin wij aangeven dat je de automatische opwaardering wilt uitzetten. Zij kunnen dit dan in orde maken.



Om dit te kunnen doen, heb ik nog wat extra informatie nodig. Kun je mij vertellen welke browser je gebruikt en of jij al meerdere browsers getest hebt? Onze website werkt via Google Chrome het meest optimaal. Laat je dit nog even weten?



Groetjes,

Angela

Reageer