Skip to main content
ik heb 500 mb / mnd en daar heb ik zat aan. ik app een beetje en kijk af en toe wat voetbal tussenstanden en uitslagen. updaten / installeren doe ik alleen op wifi. ik gebruik maandelijks ongeveer 100-120 mb. toch krijg ik nu e-l-k-e maand op de 25ste of 26ste de melding dat mijn bundel van 500 mb op is. mijn telefoon geeft aan dat ik ongeveer 122 mb verbruikt heb deze maand. simyo zegt >500.



hoe kan dit verschil zo enorm zijn??? lekker irritant ook dat je de laatste 5 dagen je data weer beter uit kan zetten vanwege die achterlijke kosten als je over een bundeltje heen gaat. vieze maffiapraktijken dat je niet gewoon betaalt wat je gebruikt, maar dat ter zijde.
Hoi,



Dat je enkel wat appt en voetbal uitslagen / tussenstanden bekijkt wilt niet zeggen dat de rest van je apps niks doen doen. Deze draaien op de achtergrond mee en verbruiken ook. Er is dus een app die meer verbruikt dan jij wilt. Welke dat is kan alleen jij zien in je telefoon of met een app zoals Onavo count. Lees ook deze blog even door om je telefoon in de stellen zodat je achtergrond verbruik kan beperken. Want alleen je telefoon instellen dat updates uodates krijgen via Wifi is helaas niet genoeg.



Die berichtjes die je krijgt zijn overigens real time en komen rechtstreeks vanaf het netwerk. De standen op je MijnSimyo (app) worden met vertraging van ongeveer 3 a 4 uur bijgewerkt omdat Simyo deze eerst aangeleverd moet krijgen van KPN.





vieze maffiapraktijken dat je niet gewoon betaalt wat je gebruikt, maar dat ter zijde.





Je betaald juist wel wat je verbruikt, maar zoals gezegd je telefoon verbruikt ook MB's als je niet actief op internet zit of apps die op de achtergrond draaien. Daar heeft een provider geen invloed op, alleen jij als gebruiker van de telefoon.
Hoi hardwired,



Welkom op het Simyo Forum.



Het is natuurlijk onhandig dat je elke maand wat dagen overhoudt waarin je geen MB's meer kunt gebruiken 😞 Ik snap heel goed dat je het liefst gewoon uitkomt met de bundel die je hebt.



Raytje geeft je al een goede uitleg. Ook al ben jij niet veel bezig met het internet op je telefoon, hoeft dit niet te betekenen dat jouw telefoon niets verbruikt. Er kan veel aan de gang zijn op de achtergrond waar jij niets van ziet. In jouw verbruik zie ik dat herhaaldelijk op dezelfde tijdstippen per dag data wordt verbruikt. Dit lijkt op een app die op bepaalde tijdstippen data synchroniseert. Denk hierbij aan mail binnen halen op bepaalde tijdstippen etc.



Je kunt via dit blog uitvinden hoe jij in je telefoon kunt zien waaraan je data opgaat. Daarnaast raad ik je zeker aan om het blog door te nemen wat Raytje meestuurt. Hierin leggen we je uit hoe jij de instellingen van je telefoon zo kunt aanpassen, dat het dataverbruik op de achtergrond minimaal is. Heb je hier iets aan en kun je vinden waaraan de MB's opgaan?



Het is altijd mogelijk om 500 extra MB te kopen voor € 5,- om zo door de laatste dagen van de maand te komen. Ik heb ook een ander voorstel voor je. Ik zie namelijk dat jij de mogelijkheid hebt om je contract bij ons met 1 jaar te verlengen. Je bent dan niet alleen € 1,50 per maand voordeliger uit, maar je krijgt ook elke maand 500MB gratis! Dat betekent dat je 1000MB kunt gebruiken per maand 🙂 Ik heb je dit aanbod geheel vrijblijvend gemaild. Via de link die in de e-mail staat, kun je akkoord gaan met dit aanbod. Let op, de link is 24 uur geldig. Wil je hierna alsnog kiezen voor de extra voordelige bundels, laat het dan weten. Ik kan je opnieuw een e-mail sturen.



Mocht je verder nog vragen hebben, laat je het dan weten?



@Raytje, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord :D



Groetjes,

Angela

Reageer