Skip to main content
Ik heb voor de zoveelste maand een klacht over Simyo. Ik heb altijd bij HI gezeten (3 jaar lang), mijn MBverbruik is daar altijd rond de 700MB per maand geweest. Soms wat hoger, maar de 1000 raakte ik nooit. Nu zit ik sinds 4 maanden bij Simyo en zit ik er altijd overheen. Deze maand loopt mijn rekening zelfs op tot 187,- Ik ben ontzettend boos. Ik gebruik mijn telefoon zeker niet vaker als vroeger en heb ineens een dubbel aantal MB's. Daarbij komt ook dat ik tegenwoordig WIFI op de universiteit heb, en dit vroeger op de middelbare school nooit had. Kortom, iets klopt er gewoon niet bij Simyo.



De buitenbundeltarieven zijn ook echt belachelijk. 200,- voor 1000 MB.



Daarnaast zeggen ze dat je de bundel maandelijks aan kunt passen. Ik heb eind van vorige maand mijn bundel aangepast naar 4000 MB (Omdat ik er dus telkens overheen zat).. en nu begin ik mijn maand doodleuk weer met 1000MB. De 4000MB stond als €0,- beschreven, waar mijn 1000 van nu als €6,- stond beschreven, natuurlijk heb ik daarom op 4000 geklikt. Hoogstwaarschijnlijk was dit een fout van Simyo, maar dan hadden ze het alsnog kunnen laten weten. Ik zit nu weer een maand opgescheept met 1000MB terwijl ik veel hoger ingesteld had.



SIMYO BEDANKT!

De komende 8 maanden zit ik helaas nog aan jullie vast, daarna houdt het echt op.

Dat jullie onderdeel zijn van KPN is echt schandalig.
Hoi,



Ik ben niet van Simyo, maar net als jou ook klant. Kan me voorstellen dat je schrikt van het hoge verbruik terwijl je dit eerst nooit had toen je nog bij Hi zat. Ik neem stiekem aan dat je niet al die tijd het zelfde toestel heb gehad. Veel toestellen zijn zo ingesteld dat je Apps en Software altijd up to date blijven, ten nadele van de gebruiker. Op het moment dat je op 3G zit omdat bijvoorbeeld je wifi verbinding weg valt (dit kan gebeuren) dan kan de teller behoorlijk oplopen. Het klemmende advies is dan ook om je data verbinding uit te zetten op het moment dat je het niet gebruikt. En om op je toestel in te stellen dat updates alleen mogen bij een Wifi verbinding. Ander nadeel is ook dat Apps door de jaren heen groter worden, net als internet pagina's en dus ook meer data vragen. Simyo heeft meerdere topics en blogs om klanten te helpen om hun Data verbruik onder controle te houden. Ook sturen zij SMSjes vanaf het moment je bundel op dreigt te raken. Dit zijn ze wettelijk verplicht.



Wat betreft je bundel wijzigingen kan ik je niet helpen.



En tot slotte, en dat klinkt misschien lullig, wat betreft de buiten de bundel kosten had je op de hoogte kunnen zijn alvorens een contract aan te gaan bij Simyo. Tarieven staan gewoon op de site.
Ik heb mijn internet bijna altijd uit staan, behalve wanneer ik bijvoorbeeld in het openbaar vervoer zit. Maar ook dan doe ik niet meer dan facebooken, whatsappen en instagram. Ik heb ook ingesteld dat mijn apps niet updaten via 3G, alleen via wifi! Dus wat dat betreft zou het goed moeten zitten.



Ik vind dat ze verplicht zijn om duidelijk aan te geven waar mijn MB's dan wel niet naar toe zouden gaan.. Nu kan ik alleen een datum zien. Maarja internet gebruiken doe je elke dag.. Aan welke apps bijvoorbeeld..
Dat laatste zou inderdaad ideaal zijn. Vergeef mij als ik het fout heb maar volgens mij mag een Provider dat niet, dat heeft weer met de wet op de privacy te maken.



Er zijn echter wel Apps voor ontwikkeld en telefoons zelf hebben die mogelijkheid. Mag ik vragen wat voor toestel je heb?



Edit: Lees anders dit even door, misschien kom je als een stuk verder. Kom even niet op de namen van de Apps die ik bedoelde.



https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.10157488.421935499.1429259288
Ik heb mijn internet bijna altijd uit staan, behalve wanneer ik bijvoorbeeld in het openbaar vervoer zit. Maar ook dan doe ik niet meer dan facebooken, whatsappen en instagram. Ik heb ook ingesteld dat mijn apps niet updaten via 3G, alleen via wifi! Dus wat dat betreft zou het goed moeten zitten.



Ik vind dat ze verplicht zijn om duidelijk aan te geven waar mijn MB's dan wel niet naar toe zouden gaan.. Nu kan ik alleen een datum zien. Maarja internet gebruiken doe je elke dag.. Aan welke apps bijvoorbeeld..




Ik weet niet welke telefoon je hebt maar in iOS is er de mogelijkheid om onder Instellingen > Mobiel netwerk na te gaan hoeveel data door welke apps zijn verbruikt sinds de laatste keer dat de datateller op nul is gezet. Dit geeft een aardig inzicht waar je mobiele dataverbruik door veroorzaakt wordt.



Verder komen er om de haverklap nieuwe versies uit van fb, whatsapp en instagram, en regelmatig komen er "features" bij. Leuk en aardig, maar die kunnen leiden tot een sterk verhoogd dataverbruik. Via Google ben ik er bij voorbeeld achter gekomen dat met name bij de laatste versies van fb het dataverbruik bij veel gebruikers omhoog is geschoten doordat videos automatisch gestart worden. Vandaar dat het feit dat je vroeger (al dan niet bij een andere provider) een lager mobiel dataverbruik had niet zo veel zegt. Waar het om gaat is het verbruik op dit moment.
Hoi xxevelinne, welkom op ons forum.



Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Internet.



Qua tips&tricks valt er weinig toe te voegen aan de reacties van Raytje en Scotsman. Zij geven heel volledig aan hoe je ongewenst dataverbruik kunt voorkomen.

Ook het buitenbundel tarief wordt vermeld en staat op onze website.



Voor wat betreft je bundelwijziging; die 4000 MB bundel voor €0. Dat was natuurlijk niet goed. We gaan niet zomaar een 4000 MB bundel gratis aanbieden. Toen we op de fout op Mijn Simyo gewezen werden is dit ook meteen rechtgezet. Je had ook kunnen verwachten dat de grootste bundel gratis aanbieden berust op een foutieve weergave.



Dit neemt niet weg dat de hoogte van je kosten in april schrikken is. Dat besef ik ten zeerste.

Omdat het niet onze bedoeling is om onze klanten zo op kosten te jagen bied ik je eenmalig een tegemoetkoming aan. Jouw buiten bundel internetkosten van €170,59 (1137 MB) gaan we verrekenen met een internetbundel van 2000 MB à €15.



Verder wil ik je op het hart drukken om regelmatig Mijn Simyo te checken, vooral als je al het smsje hebt gekregen dat je bundel volledig verbruikt is.



Ik wil ook graag weten welke klachten je eerder hebt ingediend. In je gegevens kan ik ze niet vinden en ze moeten natuurlijk wel behandeld worden.

Kun je me dat laten weten?



Heb ik je zo weer iets beter kunnen laten boelen over Simyo?





Raytje en Scotsman; dank voor jullie bijdrages!

Reageer