.

Beantwoord

Hoe kan ik overal internetten met een Prepaid aansluiting?

  • 13 July 2016
  • 8 reacties
  • 1534 Bekeken

Hoe kan ik met een prepaid continue WIFI gebruiken en wat zijn ongeveer de kosten per maand?
icon

Beste antwoord door Jihane 14 July 2016, 12:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Als je een prepaid gebruiker bent en je hebt op je Mijn Simyo internet op je mobiel UIT staan dan kost het je in ieder geval niets aan data kosten bij Simyo, omdat je geen mobiele data kunt gebruiken. En aangezien je voor WiFi in de regel een vast bedrag per maand betaalt aan je internetprovider, kost je dit ook niets extra.

Ben je hiermee geholpen?
Gedeeltelijk wel. Ik bedoel als ik niet vrij kan inloggen voor WIFI hoe gaat het dan in zijn werk en ik wil een app sturen als ik op het water ben of ontvangen?
Reputatie 7
WiFi is een draadloos netwerk. Dit staat volledig los van mobiele data. Mobiele data verstook je via een mobiele telecomprovider als Simyo.

Om op een WiFi netwerk te kunnen inloggen dien je, tenzij dit netwerk open en onbeveiligd is, van de netwerkeigenaar/-beheerder een inlogcode te krijgen.

Als je op het water zit, dus in de vrije ruimte, zal er in de regel geen WiFi netwerk in de buurt en voor handen zijn. Om in de vrije ruimte te kunnen internetten heb je dus een mobiele databundel nodig. Als je dus geen mobiele databundel hebt, zul je in de vrije ruimte niet kunnen internetten en dus géén berichten via Whatsapp kunnen versturen en ontvangen. Dan zul je weer moeten wachten totdat je in de haven bent en op een eventueel lokaal WiFi netwerk kunt inloggen.

Ben je hiermee geholpen?
Bijna dit is al gedeeltelijk bekend. Als ik een internetbureau van 4 euro aanschaf n roaming uitzet kan het dan het kan ik dan alleen gebruik maken van die bundel als ikben openbaar WiFi heb?
Reputatie 7
Nu ben ik je een beetje aan het kwijt raken hoor door ietwat (...) gebrekkige formuleringen die je gebruikt.....

Als je een internetbundel (internetbureau?!?!) aanschaft, kun je inderdaad in de open ruimte data gebruiken c.q. internetten, maar let op als je bundel op is, ga je hoge kosten betalen. Overigens, ik weet trouwens niet hoe het is gesteld met de 3G dekking op het water. Deze zou zo maar eens niet zo best kunnen zijn.

Maar misschien kun je je probleem nog eens goed overdenken en deze hier dan nog eens juist geformuleerd neer zetten.
Sorry typefout ik bedoel internetbundel. Ik denk voor 4 euro per maand moet je WiFi aan kunnen zetten als je niet bij open WiFi bent. Is het zo duidelijker? Maar als, zoals jij schrijft, dit heel veel geld kost dan doe ik dat liever niet.
Reputatie 7
Dat is een heldere reactie. 😃 Ik ben er weer.

Sowieso is prepaid internet minder voordelig dan bij sim only, maar wel beheersbaar als je er bovenop zit natuurlijk.
Wel zou je je van de tarieven bewust moeten zijn. Deze kun je hier vinden: https://www.simyo.nl/tarieven/prepaid
Reputatie 7
Badge +10
Hoi AntonvanHulten,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je overal wilt kunnen internetten! Als ik het goed begrijp, wil jij ook buitenshuis gebruik kunnen maken van het internet. Je kunt dan Whatsappen, e-mailen, op het web surfen, et cetera. Deze dingen kun je op je telefoon doen door het beschikbare wifi-netwerk te gebruiken op een locatie, of door mobiele data te gebruiken. Wifi heb je bijvoorbeeld thuis, op je werk, op school, of op openbare ruimtes die dit aanbieden. Meestal heb je een wachtwoord nodig om contact te maken hiermee. Thuis kun je dit bewerkstelligen door een internetnetwerk aan te sluiten met een router. Wifi is dus ook kosteloos, behalve de vaste internetkosten die jij betaalt als je een wifi-netwerk thuis hebt. Is dit duidelijk zo?

Een mobiel netwerk is dan weer een heel ander verhaal. Een mobiel netwerk gebruik je buiten wifi om. Als je bijvoorbeeld over straat loopt. dan heb je geen verbinding met een wifi-netwerk, maar kun je wél verbonden zijn met een mobielnetwerk als je hiervoor kiest. Je mobiele datanetwerk regel je via je mobiele provider. In jouw geval is dat dus Simyo! 😃

Mobiele data werkt met MB's - net zoals de rest van het internet. Bij je thuisnetwerk (of bij andere wifi-hotspots) betaal je niet per MB, maar betaal je een vast bedrag per maand afhangend van de snelheid van je internet en je provider. Bij mobiele data draait het wel vooral om hoeveel MB's je wilt verbruiken. Bij Prepaid-aansluitingen hebben we bijvoorbeeld een bundel van 100 MB van € 4,-. Een bundel van 250 MB kost dan weer € 7,-. Deze bundels zijn een maand geldig, maar als je bundel vroegtijdig op is, kun je gewoon meteen een nieuwe aanschaffen. Het bedrag gaat van je beltegoed af.

Als je internetbundel op, betaal je € 0,15 per MB. Dit kan oplopen als je niet op je verbruik let. Gelukkig kun je altijd inloggen op Mijn Simyo. Als je al een internetbundel hebt, dan kun je daar bijhouden hoeveel MB's je nog over hebt. Als je internetbundel op is, en je wilt geen internet meer gebruiken, dan kun je inloggen op Mijn Simyo en gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar schakel je vervolgens de optie Internetten op je mobiel. Zodra je dit hebt gedaan, kun je (tot je de functie weer aanzet) geen gebruik maken van mobiele data. Dan kun je dus nog alleen op wifi.

Ik hoop dat het zo duidelijker is, maar als je nog vragen hebt, aarzel niet om ze te stellen. Ik geef je heel graag meer informatie 😉

@ RicoK: Dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer