Skip to main content
Is er een manier dat ik kan zien waar al mijn mb's aan op gaan? Ik heb mijn internet namelijk bijna nooit aan staan en ik kijk geen filmpjes met mijn 3g aan. Toch was deze maand mijn verbruik al na 8 dagen bijna op. Daarna heb ik heb eigenlijk nog maar heel soms aangehad en nu krijg ik opeens bericht dat mijn mb's op zijn. 
Aan de kant van het netwerk (Simyo) is er geen inzicht in de manier waarop je Mbs via het mobiele internet verbruikt worden. Alleen hoeveelheden Mbs en tijdstippen. Maar dat kan meestal wel op je smartphone, als je even laat weten welke smartphone je hebt is er vast wel iemand die je precies kan vertellen waar je moet kijken.
Hoi annemarije, welkom op het Simyo forum :)



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik 'm verplaatst naar het "internet" subforum.



Zoals Scotsman al terecht aangeeft, mogelijk wij niet zien waar je data aan op is gegaan. Dit kun je vaak terugvinden in je telefoon. Zoals jijzelf, kan ik wel zien wanneer je data hebt verbruikt en hoeveel dat toen is geweest. Je kunt dit terugvinden op Mijn Simyo onder het kopje "verbruik" -> september.



Je kunt in Android telefoons vaak eenvoudig terugvinden waar je data aan hebt verbruikt. Dit doe je door te gaan naar je instellingen en dan naar "gegevensverbruik/dataverbruik".



Bij Apple telefoons gaat dit wat minder makkelijk, want die registreert je data vanaf dag één en is dus een optelsom van al het verbruik dat je ooit hebt gehad.



Er bestaan tegenwoordig een heleboel data bespaar Apps, zoals "Onavo count" of "3G watchdogs" (die hoor ik vaak van andere klanten). Die Apps laten pas vanaf het moment van installeren je verbruik zien, dus niet met terugwerkende kracht.



Heb je zo antwoord gekregen op je vraag? :)



Thanks voor je reactie Scotsman!

Reageer