Skip to main content
Ik zie extra kosten van 5,51 en zit binnen m'n bundel. Data roaming stond wel aan (nu uit) maar

ik heb geen gebruik gemaakt van het internet. Kan dit?
Hallo Win,



Welkom op het Simyo Forum.



Als je in Nederland bent is het volgende het geval waarschijnlijk.

Je bent door je bundel heen en daarom heb je extra kosten.



Als je in het buitenland bent.

Heb je daar kosten gemaakt. Deze vallen niet binnen de bundel en worden extra berekend.

Dit kan omdat je het niet hebt uitgezet via mijn Simyo.



Doordat je de vraag niet erg duidelijk stelde heb je 2 antwoorden.

Ik ben geen moderator dus kan ook niet controleren welke van de 2 het nou eigenlijk is.



Heb ik je zo goed geholpen en heb je nog vragen?
Hallo Maikel, dank voor je reactie. Ik ben niet door m'n bundel en ben ook niet in het buitenland geweest. Vandaar mijn vraag hoe dat mogelijk is.



Groet, Wim
Hoi Wim,



Ik verwacht toch dat je door de bundel heen bent gegaan. Weet je ook dat de data sessie's nog worden afgerond op hele MB's?

Deze kosten zou ik anders niet kunnen verklaren.
Nogmaals Maikel, ik gebruik geen internet en maak m'n bundel nooit op en houd altijd over. Maar zal er wel een belletje aan wagen. Gaat me niet zo om die 5 euro maar om het principe.



Gr Wim
Hoi Wim20,



Goed dat je dit komt navragen. Ik snap dat het verwarrend kan zijn als je geen internetbundel hebt!



Tussen 9 november en 19 november, is er een connectie geweest met ons netwerk op het gebied van internet. Je hebt de optie 'internet op je mobiel' niet geblokkeerd via Mijn Simyo. Hierdoor is het mogelijk om een verbinding te maken.



Maak jij wel gebruik van een wifi verbinding? Op het moment dat deze verbinding zwak is, wegvalt of hapert, zal jouw telefoon automatisch deze 'gaten' opvullen. Dit doet hij door een connectie te maken met ons netwerk. Als je dit wilt voorkomen, raad ik je aan om via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten. Hiermee heb je de garantie dat jouw telefoon geen connectie kan maken.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



@Maikel.twinnie, bedankt voor je hulp en toelichting 🙂



Voor het overzicht heb ik dit topic verplaatst naar 'Internet'. Hier past jouw vraag wat beter.



Groetjes,

Angela
Bedankt voor je reactie Angela,



Ja ik had een slechte ontvangst vanwege m'n 2G instelling (nu dus G3) dus dat kan kloppen. Ja ik maak regelmatig gebruik van wifi. Ik zal de optie 'internet op je mobiel' dan blokkeren via Mijn Simyo.



Groetjes,

Wim
Hoi Wim20,



Graag gedaan. Fijn dat je het nu hebt aangepast :)



Mocht je nog iets willen weten, dan kun je ons bereiken op het forum 😳

Reageer