Skip to main content
Ik heb vanmorgen een nieuwe prepaid kaart in mijn iPhone gedaan. Uit ervaring weet ik dat ik op dit moment meteen naar jullie site moet gaan en binnen mijn Simyo het internetverbruik op mijn prepaidkaart uit moet zetten. Omdat het programma niet meteen aangaf hoe ik een Mijn simyo profiel moest aanmaken heb ik dit even laten liggen. Omdat in thuis Wifi heb, dacht ik hier ook geen risico mee te lopen. Nu is het mijn gewoonte om mijn iPhone op mijn dockingstation te zetten en vervolgens naar de radio te luisteren, dus tijdens het eten koken heb ik dit ook weer gedaan, want zoals gezegd ik heb toch wifi in huis...... Nu zie ik vervolgens dat ik het volgende mailtje heb ontvangen:

Beste .....



Voor nummer 06...... heb je internet verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB.

Tip: Activeer een internetbundel op Mijn Simyo om je kosten laag te houden.



Met vriendelijke groet,



Het Simyo team



Nu is mijn vraag hoe dit in godsnaam mogelijk is,......... ik snap er niets van.
Beste lique65.



Een vergelijkbare vraag komt vaker op het forum.

In principe kun je stellen dat op momenten dat het Wi-Fi signaal zwakker is wat niet perse dan de router hoeft te zijn maar ook door obstakels dan worden de gaten opgevuld door de provider.

En je hebt dus een waarschuwing gekregen voor het feit dat er dataverbruik is tegen het relatief hogere tarief dan bij een bundel.



Dat is dus wat bij jou speelt, zelfs al staat Wi-Fi aan kun je dan momenten zien dat er staat h+, 3G o.i.d. dan zijn dat momenten met data via je provider.



Kort maar krachtig....

Wi-Fi signaal minder............wordt opgevangen door sterke frequentie van provider.
Hoi lique65,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat je graag wilt weten hoe je internet hebt kunnen verbruiken via ons netwerk kan ik goed begrijpen!



Friesian heeft het hier bij het juiste einde. Op het moment dat jouw wifi verbinding zwak is, hapert of helemaal wegvalt, zal jouw telefoon altijd zoeken naar netwerk om dit op te vangen. Zo wordt de verbinding niet verbroken. Op die moment dat er 'gaten' in het wifi netwerk opgevuld moeten worden, zal er een connectie gemaakt worden met ons netwerk.



Dit kun je voorkomen door de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten. Dit doe je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen'. Gaat dat lukken?



In het systeem zie ik dat het bedrag wat je nu kwijt bent gelukkig heel erg te overzien is. Het gaat om een paar cent. Als je de optie zo snel mogelijk uitzet, zal je hier in de toekomst helemaal geen geld meer aan kwijt zijn. Laat je het weten als er nog onduidelijkheden zijn?



@Friesian, bedankt voor je hulp en duidelijke uitleg :)



Groetjes,

Angela
Beste Friesian en Angela,



Bedankt voor de uitleg, heel helder. Inmiddels heb ik het verbruik van internet al uitgezet op mijn mobiel, maar ik zag de bui al hangen.... Ik heb in het verleden nl. mijn zoon ook een keer een prepaid-kaart gegeven onder het mom dat hij dan maar maximaal 7,50 euro kwijt zou zijn, mocht het allemaal niet lukken met internet. Jammer maar helaas heeft me dat destijds veel meer gekost, omdat er nogal een tijdspanne zat tussen het daadwerkelijke verbruik en het presenteren van het werkelijke verbruik. Gelukkig ben ik er nu zonder kleerscheuren vanaf gekomen......
Hoi Lique65,



Het komt helaas vaker voor dat onze klanten ongemerkt mobiel internet verbruiken, terwijl zij dachten veilig op WiFi te zitten. Gelukkig is het dit keer met een sisser afgelopen.



Heel goed dat je mobiel internet hebt uitgezet, dat is de beste manier om ongemerkt verbruikt te voorkomen.



Ik wens je een fijn weekend!



Groetjes,

Sean

Reageer