Skip to main content
Hoe kan het dat ik steeds de melding krijg en ook in het overzicht zie dak ik internet gebruik terwijl ik dat niet doe en WIFI en Bluetooth in mijn HTC HD2 telefoon uit staat? Ik heb ook geen enkele behoefte internet te gaan gebruiken.



Met vriendelijke groet,



Gavreel.
Wat de oorzaak is van jouw ongewenst mobiele indernetgebruik is op afstand niet te zeggen, je zou eens extra goed naar je instellingen kunnen kijken, of de datameter raadplegen die moderne smartphones hebben ingebouwd (sorry ik ben niet bekend met de HTC HD2 dus ik kan geen specifieke tips geven).



Wanneer je zeker wilt zijn dat er geen mobiele data meer wordt verbruikt, moet je de Internet op mijn mobiel optie in Mijn Simyo uitzetten. Dan heb je alleen nog maar internet via WiFi.
Ik heb inmiddels "Internet op mijn mobiel in Nederland" in Simyo instellingen uitgezet.

Bedankt voor de tip, hopelijk is dat voldoende.

In mijn telefoon HTC HD2 kan ik buiten WIFI geen Internet aan of uit zetten.



Gavreel

.

.
Hoi Gavreel,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat jouw telefoon data verbruikt zonder dat jij hier opdracht voor geeft.



De meeste telefoons hebben tegenwoordig de mogelijkheid om een connectie te maken met het internet. En helaas niet alleen als jij hiervoor kiest. Denk hierbij aan updates van de software of andere achtergrondprocessen. Zoals Scotsman aangeeft, kunnen wij niet inzien waaraan jouw telefoon deze MB's verbruikt. Wegens jouw privacy is dit voor ons niet op te vragen. Je kunt dit vaak wel zelf via jouw telefoon terugvinden.



Gelukkig heeft Scotsman de gouden tip gegeven en heb je de internetoptie uitgezet via Mijn Simyo. Er kan geen connectie meer gemaakt worden met het netwerk als deze optie uitstaat. Voor de zekerheid heb ik het systeem erop gecheckt en de optie is goed uitgezet.



Laat je het weten als je toch nog vragen hebt hierover?



@Scotsman, bedankt voor je hulp! :D



Groetjes,

Angela

Reageer