.

Beantwoord

Hoe kan ik Flex 4G aanzetten op Mijn Simyo?

  • 9 August 2015
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

Hallo, deze week krijg een telefoon die geschikt is voor 4g. Op Mijn Symio zie ik echter helemaal geen mogelijkheid om flex 4 g te activeren. Wél de 'gewone' internetbundels. Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door MichD 9 August 2015, 13:10

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Victor P,

Welkom op het forum van Simyo.
Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden, zodat je weer verder kunt.

Als eerst kan ik niet beoordelen, of je een prepaid of sim-only van Simyo hebt.
Want mocht je een prepaid aansluiting bij Simyo hebben, dan kun je ook GEEN gebruik maken van het 4G netwerk.
De optie Flex 4G zul je daarom ook niet terug kunnen vinden binnen Mijn Simyo.
Bij prepaid kun je alleen gebruik maken van het 2G en 3G netwerk.

Heb je een sim-only (abonnement) bij Simyo, dan vind je de optie om Flex 4G aan te zetten als volgt:

1 > Log in op "Mijn Simyo"
2 > Je komt op het overzicht van je account uit.
3 > Scrol helemaal naar beneden, en druk op de blauwe knop "pas je bundels aan".
4 > Waarna je kunt kiezen om "Flex 4G" aan te zetten.
5 > Zodra je deze wijziging hebt bevestigd, zul je vaak binnen 1 uur 4G bereik hebben.

Hopelijk heb je zo kunnen helpen.
Dus laat het even weten, door een berichtje op je topic.
Ok, hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik heb inderdaad prepaid, dus daar zit 't 'm in ..... Volgens mij wordt dit nergens op de site van Symio vermeld, maar ik kan mij vergissen. Ik heb er wel naar gezocht! Nogmaals dank in ieder geval!
Aangezien de maximale internetbundel voor prepaid 250 MB is lijkt het me meer dan logisch dat je geen 4G kan hebben bij prepaid. Ook het feit dat je het niet kan vinden op je Mijn Simyo lijkt mij ook meer dan logisch.

Dus dat het er niet staat zegt meer dan genoeg in deze 🙂 Maar misschien kan Simyo dit aanpassen bij hun uitleg over 4G? 🙂 Zo is het duidelijker voor iedereen 🙂

Voor het buitenland staat het er wel ondanks dat je bij prepaid in principe geen buiten de bundelkosten kan maken.
Je logica ontgaat mij enigszins. Ik zou voor mijn prepaid-telefoon juist graag IN EEN ZEER ENKEL GEVAL 4g willen gebruiken. Voor de 'gewone' dingen is wifi en 3g op mijn andere telefoon méér dan genoeg. In ieder geval dank voor je reactie.
VictorP, geloof me wat Raytje zegt over MB aantal klopt je zou van een koude kermis thuis komen.
4G is sneller en daar zit juist het zeer grote gevaar. Je kunt in korte tijd veel meer MB uploaden en downloaden.
Je kunt bijvoorbeeld nog eerder een filmpje in HD kijken dan bij 3G om een voorbeeld te geven.
Was ook geen aanval maar puur om duidelijk te maken wat Friesian dus zegt. Alleen leek het van mijn kant al logisch haha.
IN EEN ZEER ENKEL GEVAL
Aanval zou ook een beetje veel zijn.:)
Een voorbeeld van hoe snel het fout kan gaan. De bal is 4G.:D:cool:

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Victor P,

Welkom op het forum en excuses voor de late reactie.

Ik zie dat je door MichD al achter bent gekomen dat 4G alleen mogelijk is in combinatie met een Sim Only abonnement. Voor prepaid is dit helaas niet mogelijk :(

Voor ons is dit misschien vanzelfsprekend, maar ik kan me goed voorstellen dat het prettig is dat dit op de website duidelijk aangegeven wordt. Ik heb bij mijn collega een verzoek ingediend om het artikel " Alles wat je over 4G moet weten " aan te vullen met een regel over prepaid. Hopelijk ontstaat hierdoor geen verwarring meer. Bedankt voor je input!

@MichD, bedankt voor je hulp. En @ Raytje en Friesian, bedankt voor het meedenken.

Reageer