Skip to main content
Gisteren stond ik op een camping zonder wifi en zonder tv.

Ik dacht slim te zijn door mijn iphone als hotspot in te stellen en via mijn ipad nog even een aflevering te kijken via netflix.

Gelukkig was het al laat en ben ik na een half uur gaan slapen. smorgens zie ik op mijn iphone een sms van symio dat ik over mijn bundel ben. In de app zie ik dat tussen 0:37 en 0:52 voor 100 euro internet kosten zijn opgevoerd.



Tot overmaat van ramp werd in de loop van de dag ook nog mijn telefoon wegens hoog gebruik geblokkeerd zodat ik niemand meer kon bereiken. De enige mogelijkheid om te deblokkeren is via een ideal betaling. Inmiddels sta ik op een camping met wifi maar omdat het via ideal moet en ik hier niet over een identifier beschik kan ik nog steeds niet bellen.



Dit forum is nu de enige mogelijkheid om met jullie in contact te treden.

ik heb 2 vragen:

1 kan ik toch op de een of andere manier gedeblokkeerd worden?

2 normaliter blijf ik ruimschoots onder mijn 500 mb datalimiet. Is er een coulance mogelijk voor dit onbedoelde dataverbruik?
Ben bang dat dit enkel via Ideal kan. Misschien is er iemand op die camping met een edentifiër?



Over vraag 2 ga ik niet, dat ligt bij Simyo. Heb er wel een mening over maar daar heb je weinig aan 🙂
Bij het forum stond binnen 24 uur reactie. Weet je of Symio hier in het weekend naar kijkt?
Er kan soms iemand van Simyo aanwezig zijn op het forum. Wat je ook kunt proberen is Twitter.



Het is echter geen garantie https://twitter.com/simyonl?lang=nl
Hoi Ruudbern,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat ontzettend vervelend dat je extra kosten hebt gemaakt aan het gebruik van internet. Gelukkig weet je wel direct wat de boosdoener is en is dit een les voor de volgende keer 🙂



In dit geval ga ik je niet bestoken met blogs en uitgebreide uitleg over het in de gaten houden van je verbruik. Je weet heel goed waar het mis is gegaan deze keer. Omdat ik je niet wil laten zitten met deze extra kosten, heb ik je buitenbundel kosten verrekend tegen 2 extra bundels. Je hebt meer dan 500MB buiten je bundel verbruikt, dus 1 was helaas niet voldoende. Jij betaalt in dit geval alleen €10 voor de extra bundels en wij nemen de rest voor onze rekening. Let erop dat ik je dit eenmalig mag aanbieden. Mocht nog eens voorkomen, kan ik de kosten helaas niet meer vergoeden. Ik heb je een e-mail gestuurd met de volledige uitleg.



Daarnaast heb ik je simkaart gedeblokkeerd. Als jij je telefoon uit- en aanzet, kun je weer gebruik maken van je simkaart. Laat je weten of dit lukt?



Als laatste zie ik in het systeem dat je alvast een extra databundel van 500MB hebt gekocht. Heel slim! Hier kun je de rest van de maand alsnog mee vooruit. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?



Groetjes,

Angela
Hallo Angela,



Top! Ik was volledig verrast door het feit dat dit zo snel ging.

Netjes geregeld. Dank je wel. Alles werkt weer.



Groetjes



Ruud 🙂
Hoi ruudbern,



Mooi dat je blij bent met de oplossing! Goed om te horen dat alles weer werkt :D



Groetjes,

Caspar

Reageer