Skip to main content
Zie in mijn verbruik staan dat ik 's nachts data verbruik. Dit gebeurd op momenten dat ik slaap. In huis heb ik echter gebruik van WiFi. Waar komt dit dataverbruikapps vandaan en hoe kan het dat dit berekend wordt aangezien ik WiFi heb. WiFi ondersteuning staat uitgeschakeld.
WiFi ondersteuning staat uitgeschakeld.

@Bart0001.



Ik vermoed dat je bedoelt, wifi ondersteuning staat ingeschakeld.

Eenvoudig gezegd....jij slaapt je telefoon niet.



Simyo krijgt de informatie van jouw dataverbruik met vertraging binnen van kpn.

Inzage in welke apps actief zijn kun je op je telefoon hebben, Simyo registreerd het aantal embeetjes.

Dit kan vanalles zijn - synchronisatie, achtergrondprocessen van het besturingssysteem, zelfs en dat verdient aandacht het ophalen van upgrades, om enkele voorbeelden te geven.



Bottom line - controle welke apps zijn actief is mogelijk op je telefoon.

MB aantal mag de provider registreren....privacywetgeving.



Mobiele gegevens uitzetten bij wifi is zeer belangrijk.
Hoi Bart0001,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je om uitleg komt vragen :)



Friesian geeft al heel goed aan hoe dit kan gebeuren. Zoals hij zo mooi zegt 'jij slaapt, maar jouw telefoon niet'. Op het moment dat de mobiele data aanstaat, kan jouw telefoon lekker zijn gangetje gaan. Hij bekijkt rustig of er misschien wat updates nodig zijn of dat er misschien wat gesynchroniseerd moet worden.



Als jij aangemeld bent op wifi, kan het zijn dat deze verbinding niet heel erg stabiel is. Ook al heb jij wifi assist uitstaan, zal jouw telefoon toch overschakelen naar ons netwerk bij een wegvallende of haperende verbinding. Wil je dit voorkomen, zet dan de mobiele data uit voordat je gaat slapen. Je telefoon op vliegtuigstand zetten is ook een optie :)



Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?



@Friesian, bedankt voor je duidelijke uitleg! Super!



Groetjes,

Angela

Reageer