Skip to main content
Beste Simyo,



In de maand september ben ik 2935 MB buiten mijn bundel gegaan. Dat facebook filmpjes automatisch afspeelt en mijn wi-fi het thuis niet heeft gedaan is oke, maar geen melding, sms, mail, niets ontvangenover dat mijn mb's voor 50% of helemaal verbruikt zijn. Normaal zet ik dan meteen mijn internet uit namelijk.

In aug moest ik ook al zo'n 25 euro meer moeten betalen, terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Waar is dit misgegaan? Normaal wordt je hiervan toch op de hoogte gesteld? 



Ik hoop z.s.m. van jullie te horen.



Met vriendelijke groet,

Emma
Hoi emmabeltman,



Ik heb dit topic met je vraag verplaatst naar het subforum Internet. Ik denk dat andere forumgebruikers in eenzelfde situatie zo makkelijker een antwoord vinden op hun vragen.



Net als dat jij ongetwijfeld hebt gedaan heb ik je verbruiksspecificatie bekeken van september. Het gekke is dat er gedurende de hele maand niet een echte piek te onderscheiden valt. Het verbruik is contact erg hoog.

Eigenlijk heb je sinds juni elke maand al niet genoeg aan je internetbundel. Heb je nooit aan gedacht om 'm te verhogen?



Voor nu ben ik je eenmalig tegemoetgekomen. Jouw 2935 MB hebben we verrekend met een bundel van 2500 en een bundel van 500 MB.

De factuur van september komt daarmee op €48,73.



Vanaf november zul je in elk geval je verbruiks smsjes gaan krijgen, maar let wel op; deze maand ben je ook alweer bijna door je bundel!



Oh, en dan nog 1 dingetje; waarschijnlijk vond je het al bijzonder dat je 2 1/2 jaar met een ander nummer op Mijn Simyo moest inloggen dan dat je belde. Ook dat hebben we rechtgezet. Je logt vanaf nu in met het nummer waarmee je belt.



Is alles zo een beetje duidelijk voor je?
Zit op het forum te neuzen en zie hier wel heel veel dezelfde constateringen als mijn probleem:



Ook hier veel internet verbruik terwijl op school en thuis alles via WIFI gaat. Ik kan wel zien wanneer en hoe laat er verbinding is geweest maar niet waaraan. Is dit op te vragen bij Simyo?



Ben altijd klant geweest met mobiele internet bij tele2, nooit buiten mijn bundel van 1GB. Nu de laatste maanden telkens niet voldoende, zelfs al eens na 6 dagen. Zet dus dan alles uit maar is voor mij geen motivering om volgend jaar bij einde contract weer voor Simyo te kiezen als ik niet achter de oorzaak kom.
Hoi Bobster, welkom op het forum van Simyo!



Wat jij ziet aan wanneer en hoe laat er verbinding is geweest, is ook precies wat wij zien. Ook wij hebben geen verder inzicht helaas in welke apps, dan wel achtergrondprocessen dit verbruik hebben veroorzaakt, dit vanwege privacywetgeving.



Hoe het kan dat je bij ons meer data verbruikt dan je bij je vorige provider deed daar kan ik daarom ook alleen maar naar gissen. Oorzaak zou kunnen zijn dat onze mobiele internetsnelheid hoger ligt dan bij Tele2, of misschien maak je nu gebruik van andere apps of zijn er apps geüpdate waardoor ze meer data zijn gaan verbruiken, het kan van alles zijn.



Ik zou je willen aanraden om een datacounter app op je telefoon te zetten voor het geval deze er nog niet op staat, zodat je zelf een inzicht op je telefoon kan krijgen wat er aan dataverbruik plaatsvindt. We hebben een Blog geschreven met tips voor datacounter apps en andere handige tips om onze klanten te helpen binnen hun Internetbundel te blijven, deze vind je hier.



Ik hoor het graag van je als je de boosdoeners van het dataverbruik hebt weten te achterhalen en als je nog vragen en/of opmerkingen hebt! 🙂

Reageer