Skip to main content
Het nieuwe blok van 500 MB is 1 november ingegaan maar nu (3 nov) is er al 100 MB van verbruikt en roaming staat uit. Hoe kan dit gebeuren, dit heb ik nog nooit eerder gehad. Thuis doet de WIFI het prima maar buitenshuis vliegen de MB's eruit.

m.vr.gr.

Wilma
Hoi Frederika,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat je hier het fijne van wilt weten kan ik goed begrijpen.



Het is voor mij helaas niet mogelijk om in te zien waaraan jouw MB's opgegaan zijn. Dit vanwege jouw privacy. Gelukkig kan ik je wel een aantal tips & tricks meegeven :)



Allereerst heeft roaming niet zoveel te maken met het internet gebruik binnen Nederland. Als deze optie uitstaat, betekent dit dat je geen connectie kunt maken met het internet in het buitenland. In Nederland kun je gewoon gebruik maken van het internet. Als je de optie 'Mobiele data' uitzet, blokkeer je deze mogelijkheid vanuit je telefoon. Dit geeft helaas alsnog geen 100% garantie.



In jouw telefoon kun je terugvinden waaraan jouw MB's precies zijn opgegaan. Denk hierbij aan gebruik van apps, synchroniseren van e-mails of whatsappberichten of het updaten van apps/software. Weet je niet precies hoe je dit kunt opzoeken? Neem dit blog dan eens door. Heb je hier iets aan?



Ik heb kunnen vinden dat er 2 grotere datasessies geweest zijn. Beide hebben plaatsgevonden op 2 november. Één in de ochtend en één in de avond. Weet je nog wat je op dat moment aan het doen wat op jouw telefoon? Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet bezig was met je toestel. Hij is namelijk in staat om helemaal zelf updates uit te voeren. Via dit blog vertellen we jou hoe je dit kunt voorkomen.



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Internet'. Hier komt jouw vraag wat beter tot zijn recht :)



Groetjes,

Angela
Mijn MB's gaan op aan de email, die heeft buitenshuis 100 MB verbruikt. De andere programma's nemen een normale hoeveelheid af. Binnenshuis geen problemen omdat de WIFI dan actief is. Tot voor kort ging alles prima.

m.vr.gr.

Frederika
Hoi frederika,



Ik denk dat je e-mail inbox zichzelf heeft gesynchroniseerd. Dit zijn processen die je zelf uit kunt zetten in je telefoon. Uiteraard is dat verstandig om te doen, want zo loop je dus tegen onverwacht hoge kosten aan 🙂.



In deze blog staat de uitleg hoe je dit uit kunt zetten 🙂. Ik hoop dat je je verbruik hierna beter onder controle hebt!



Groetjes, Tiury

Reageer