Skip to main content
Ik ben van de week afgesloten geweest om dat ik 844€ op het internet ben geweest ,maar ik heb geen internet bundel.nu zou ik graag willen weten hoe dat kan ik doe alles via wifi. Graag een uitleg.
Hallo taxileen,



Welkom op het Simyo Forum.



Oef, dat is schrikken zo'n bedrag :(



Allereerst: Of je een internetbundel hebt of niet, als internet in Mijn Simyo NIET uitstaat kan je gebruik maken van internet. Zonder bundel ontvang je dan ook geen waarschuwing over (dreigende) overschrijding.

Het internetverbruik is via je telefoon (simkaart) geregistreerd, de meeste moderne telefoons geven je ook de mogelijkheid om precies te zien welke app het verbruik heeft veroorzaakt.

Veel smartphones schakelen automatisch over naar internet als er geen of zwak Wi-Fi signaal is.



In dit topic https://www.simyo.nl/blog/slim-met-je-databundel-omgaan/?_ga=1.72934611.1101158686.1464014026 kan je zien hoe je internetverbruik kunt beperken. Bij de iPhone de Wi-Fi assistentie uitschakelen, bij Android de slimme netwerkwissel uitschakelen zorgt ervoor dat je telefoon niet stiekem op het internet gaat.

Om internetgebruik volledig te voorkomen moet je in Mijn Simyo internet uitzetten en voor alle zekerheid op jouw toestel mobiel internet ook.
Frans

Bedankt voor je uitleg maar ik kan het niet helemaal met je eens zijn ,ik ben 78 jaar en ik vind als je geen internet

neemt om wat voor reden ook het internet toch uit staan dat moet standaard zijn,het Vreemde is dat het nu gezegd werd bij de klanten dienst dat ze het uit zou zetten dat moet eigenlijk standaard zijn als je geen internet wil ik internet wel maar thuis op mijn wifi.

Nu moet ik wel zeggen dat het redelijk op gelost is ik moet zestig euro betalen en krijg daar voor dat bedrag een internet

bundel maar daar moet ik nog voor bellen want ik wil geen internet op mijn telefoon ,ik ga nog in mijn telefoon kijken of ik

nog wat veranderen kan zo als je hebt voor gesteld.

Bedankt nog en nog een mooi en gezond weekend.
Hoi,



Ik begrijp jouw standpunt best. Ik ben ook maar klant en kan de voorkeuren van de instellingen van Simyo niet beïnvloeden.
Hoi Taxileen,



Wat ontzettend vervelend, zeg! Ik kan me erg goed voorstellen dat je schrikt van deze kosten. Ik zie dat er, bij wijze van uitzondering, een datacoulance gegeven is. Dat is fijn! Ik zie ook dat de optie voor Internetten op je mobiel uit staat. Dan kan het dus niet nogmaals gebeuren.



Ik snap ook wel dat je het prettiger zou vinden als die optie in de eerste instantie uit gestaan had. Maar, zoals al eerder is uitgelegd, springen alle opties automatisch op actief. Dan kun je gebruiken wat je maar wilt, tenzij je besluit dat niet te doen. In dat laatste geval heb je altijd alle vrijheid om functies uit te zetten.



Heb je nog andere vragen?



@ Franswon: Dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Hallo.

Toch vind ik dat het anders om moet zijn wil je en neem je internet dan moet je het aan zetten en heb je minder kans

dat wat mij is gebeurd,nu is de regeling van uit simyo wel netjes maar het kost mij geld waar voor ik een internet bundel

Krijg als ik dat goed begrepen heb maar zo als ik al eerder heb aan gegeven niet wil.

Groetten ik wacht maar af.
Hoi Taxileen,



Je punt is zeker te begrijpen. Omdat we niet willen dat onze klanten voor onverwachte kosten komen te staan, geven we duidelijk aan in de welkomstmail dat de optie voor internet aanstaat. Daarbij laten we je in dezelfde mail weten dat je deze optie uit kunt zetten als je niet voor een internetbundel hebt gekozen.



Ik ga jouw feedback hierover intern doorzetten. Het is nooit verkeerd om naar bepaalde processen te kijken 🙂



Mijn collega's hebben inderdaad een eenmalige coulance voor je aangevraagd bij onze finance afdeling. Je hebt hier als het goed is een e-mail over gekregen. Dit zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden voor je. Fijn dat het op deze manier toch met je opgelost is. Mocht je nog vragen hebben, dan zien we het graag.



Groetjes,

Angela

Reageer