Skip to main content
Hallo,

Gister is in 1 dag meer dan 1200 van mijn 2000 mb internet opgegaan terwijl ik nagenoeg niets met m'n telefoon heb gedaan en internet uit doe als ik op wifi ga. Ik heb in de simyo app gekeken en het valt me op dat sochtends rond ieder uur 59mb gebruikt wordt en in de middag zelfs ieder half uur en ieder uur 59mb. Dit is toch heel gek? Waar zijn al die mb's aan op gegaan en wat is dat structurele gebruik van 59mb?



Groeten,

Gerrie
Simyo krijgt de gegevens binnen in blokjes van ongeveer 58 MB, deze blokjes kunnen 1 sessie zijn. Het gebruik waartoe zie je op de telefoon bij gegevensgebruik normaal gesproken. Dit kan Simyo niet zien, wat en welk. Hoeveel wel, dat heeft te maken met privacy.



Dus mijn advies, controleer op je telefoon wat er actief is geweest, geregistreerd door je telefoon, aan apps. Omdat je het hebt over verschillende tijdvakken is mijn 1e gedachte geen upgrade.
Hoi Gerrie-A,



Wat balen dat je zoveel MB's hebt verbruikt! Ik zie dat je gisteren deze vraag ook al in een ander eigen topic hebt gesteld. We reageren altijd binnen één werkdag. Wil je voortaan rustig je reactie afwachten? Dit werkt een stuk effectiever dan meerdere topics starten. Ik raad je daarom aan om straks ook maar in één van deze topics verder te gaan.



Zoals ik in je andere topic al aangaf, kunnen wij niet zien waar je MB's aan op zijn gegaan. Jij kunt dat wel zien in je telefoon. Voor meer informatie hierover verwijs ik je door naar je andere topic.



Dat je telkens 58,60 MB in je verbruik terugziet, is niet zo heel vreemd. Grote datasessies splitsen we op in pakketjes van 58,60 MB. Als je veel van deze pakketjes achter elkaar ziet, weet je dus dat dit in werkelijkheid één grote datasessie is geweest.



Als je hier nog andere vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer