.

Beantwoord

Hoe kan er ongevraagd internet gebruikt worden?

  • 29 August 2015
  • 14 reacties
  • 309 Bekeken

Ik nooit een internetbundel gehad, noch gebruikt en ik ben al minimaal 1 jaar klant bij jullie.
Dus toen ik de toren hoge afschrijving van juli zag ben ik het nagaan kijken en wat blijkt ineens heb ik internet.
😠 Heb ik NOOIT OM GEVRAAGD EN NOOIT AANGEZET.
Hoe kan dat!?
icon

Beste antwoord door Ernst 31 August 2015, 13:15

Bekijk originele reactie

14 reacties

De SMS zeker ook gemist of niet gehad, dat u aan het internetten bent zonder bundel?
Beste Karina57.

In principe levert elke provider een simkaart met de mogelijkheid bel, sms en data.
Afhankelijk van het soort toestel kun je dan bepaalde dingen. Een basic toestel met alleen bel en sms functie zal nooit data binnenhalen.
Ik raad je aan om internet uit te zetten op mijn simyo. Instellingen.....netwerkinstellingen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/krijg-ik-een-waarschuwing-als-ik-mijn-bundel-85?c=48
Bij geen bundel wordt je gewaarschuwd bij 5MB verbruik waar Raytje op doelt...
Een moderator zal de materie nog verder toelichten. Ik adviseer je om te wachten op diens reactie.

Friesian.
Beste Friesan.

Ik heb uiteraard het aangepast maar het is toch van de zotte als je al meer als 3 jaar klant bent met een bel/sms bundel sinds juli 2015 ineens internet krijgt waar je nooit om gevraagd noch ingesteld heb.
En ik heb mijn huidige telefoon toch al heel wat langer en dit nooit meegemaakt.
Ook heb ik nooit enige berichtgeving ontvangen dat er iets gewijzigd is in mijn bundel laat staan dat ik gewaarschuwd ben dat er internet data verbruikt wordt zonder dat ik daar een bundel van heb.
De SMS zeker ook gemist of niet gehad, dat u aan het internetten bent zonder bundel?

Nee nooit enig bericht /mail of wat dan ook gehad anders had ik daar direct op gereageerd!
Reputatie 7
Badge +9
Beste Friesan.

Ik heb uiteraard het aangepast maar het is toch van de zotte als je al meer als 3 jaar klant bent met een bel/sms bundel sinds juli 2015 ineens internet krijgt waar je nooit om gevraagd noch ingesteld heb.
En ik heb mijn huidige telefoon toch al heel wat langer en dit nooit meegemaakt.
Ook heb ik nooit enige berichtgeving ontvangen dat er iets gewijzigd is in mijn bundel laat staan dat ik gewaarschuwd ben dat er internet data verbruikt wordt zonder dat ik daar een bundel van heb.


Ik kan me niet voorstellen dat op 1 juli internet op je mobiel ineens is aangezet, maar goed, je weet maar nooit. Alleen iemand van Simyo kan dit bevestigen. Het schijnt een enkele keer voor te komen.
Misschien een bugje met de lancering van het nieuwe Mijn Simyo :? Misschien dan ook een bugje in het niet krijgen van die SMS :? Misschien ook een bugje in uw toestel want daar staat internet ook ineens aan :? Misschien ook een bugje dat het dan na 60 dagen bekend is dat het gebeurt :?

Een hoop mischien bugjes.. Denk dat alleen een moderator het antwoord heeft in deze.

Misschien..
Nou Raytje dat zouden dan veel buggen zijn !!.

Daarbij staat mijn gsm toestel ingesteld op mijn eigen wifi en alleen in huis via mijn eigen modem heb ik internet - wat ik alleen gebruik om te whatsappen. Buitenhuis heb ik geen internet ook nooit gehad!! Nooit gewild ook.
Of er iets verkeerd is gegaan bij de provider? ja dat neem ik wel aan en ik ga er vooralsnog vanuit dat het hersteld gaat worden.
Beste Karina57,

Ik raad je aan om vanaf nu rustig te w88 op de reactie van de moderator. Wij allen die nu hebben gereageerd kunnen slechts een adviserende rol spelen, we zijn allen net als jij klant. Dus nu dit topic in de gaten houden. Ik verwacht de moderator met zijn/haar advies op maandag. Scotsman gaf het al aan, een medewerker van simyo....in dit geval de moderator. Dus laterz.......
Ok Friesian bedankt voor je advies. Ik wacht het af en blijf hier kijken, ik ga er echt vanuit dat het in orde gemaakt wordt. Ik ben al 3 jaar een tevreden klant en dat wil ik ook graag blijven.

Laterz:)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi karina57, welkom op ons forum!

Wat fijn dat een aantal mede-forummers je al met raad hebben proberen je bij te staan.
In jouw gegevens zie ik dat je de 29e je optie Internet op je mobiel uit hebt gezet. Die wijziging is goed doorgekomen, dus nu wordt er geen data meer verbruikt zonder dat jij die optie weer aanzet.
Tot de 29e heeft deze optie vanaf het begin van je abonnement aangestaan en is het mogelijk geweest om te internetten via het mobiele netwerk.

Dan het écht gekke aan dit geval: waarom is er ineens vanaf 1 juli data verbruikt? En waarom niet eerder?
Dat zal misschien wel een raadsel blijven, aangezien ik niet in je telefoon kan kijken.Is er misschien toen een nieuwe app geïnstalleerd? Of weer zo'n fijne Facebook update die de instellingen van de app aanpast?
Feit blijft dat smartphones net als een PC data kan gebruiken zónder dat je zelf aan de knoppen zit. Zolang er maar een verbinding mogelijk is.

Ik kan je aanbieden om eenmalig je datakosten van juli en augustus te verrekenen met een 500MB internet bundel voor die maanden. Dan kost het je tweemaal €8 in plaats van de kosten je die nu hebt.
Mag ik daarop uw antwoord?

@Raytje, Friesian en Scotsman; dank voor het meedenken!
Beste Ernst

Heel hartelijk bedankt voor je reactie.
Van updates op mijn telefoon of zo geen weet van , maar ik kan dat niet uitsluiten , omdat ik in huis wel altijd internet heb gehad via mijn eigen rauter/IP. buitenhuis nooit internet gehad.
Maar het zou kunnen dat er in juli iets verandert is waar ik geen weet van heb. Ik heb in elk geval niets verandert. Tenminste niet voor ik de afschrijving zag, ik de factuur ging nakijken er zo achter kwam, derhalve direct het internet heb uitgezet.

Hoe dan ook ,waar het dan ook aan gelegen heeft, ik maak graag gebruik van het aanbod .
En daarbij mijn hartelijke dank .:D

Zodra ik de factuur heb zal ik 16 euro overmaken of wordt dat via de automatisch incasso betaald?

Met vriendelijke groeten
Karina
Reputatie 5
Badge +11
Hoi karina57,

De factuur van juli had je al gestorneerd en heb je €9,99 handmatig overgemaakt. Je krijgt nu nog een mailtje met een iDeal betaallink voor het resterende bedrag.
De factuur van augustus is nog niet gesloten, dus daar is het al op aangepast.

Om in de toekomst na te gaan waar data aan verbruikt wordt, kun je misschien dit eens doorlezen.
Hoi Ernst,

Hartelijk bedankt. Komt alles weer goed.
Zie daar, weer een tevreden klant. 😃
Reputatie 5
Badge +11
Het is graag gedaan, karina57 😳

Reageer