Skip to main content
Hallo beste forum lezers,



Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn simyo 3G van 800 naar 300 was gezakt op 1 avond.Dit komt als volgt; Mijn mobiel (htc one) wasuitgevallen op het station in zwolle toen ik oo het station was zat ik nog op 3G op het moment dat mijn telefoon uitviel ik ging er nog van uit dat mijn Mb's niet konden zakken als ik de mobiel (de apps) niet gebruikte want als die uitvalt sluit mijn mobiel ook alle apps. Toen ik hem weer aan de lader deed hem opstarte en snel de 3G uitzette en naar mijn simyo ging schrok ik wel dat ik 500 Mb haf verloren.Ik moet nu nog 28 dagen met 300 mb maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid was dat ik de 500 mb terug kon vangen.



Bedankt voor het aandachtig lezen van deze post, ik hoop dat jullie me snappen en dat mijn verhaal leesbaar is.



M.v.g Bram Wolfkamp
Sorry voor de hoeveelheid spelfouten en de gemiste komma's en punten...
Hoi BramWolfkamp,



Allereerst de beste wensen voor 2016 en welkom op het Simyo forum :$



In verband met je privacy heb ik je e-mailadres weggehaald uit je bericht. Je verhaal is verder leesbaar en te begrijpen 🙂 Ik heb je vraag wel verplaatst naar het subforum 'Internet' omdat je vraag hier beter past.



Op het moment dat je telefoon uitstaat, kan er geen verbruik geregistreerd worden. Alles dat geregistreerd wordt, wordt daadwerkelijk verbruikt. Dan wel bewust, dan wel onbewust. Een goed voorbeeld hiervan zijn automatische updates van apps. Eén keer in de zoveel tijd zijn er nieuwe updates net zoals bij het besturingssysteem van je telefoon (iOS, Android, Windows). Je kan het gebruik van je apps zo instellen dat je er alleen gebruik van kan maken met een WiFi-verbinding en dat je ze handmatig update. Ook het automatisch ophalen van e-mailberichten zorgt voor dataverbruik. Voor handige tips kan je deze blog lezen.



Het verbruik kunnen we niet weer toevoegen aan je bundel. Mocht je deze maand niet uitkomen met je bundel kan je altijd en zo vaak als je wil MB's bijkopen. Als je bent ingelogd op Mijn Simyo ga je naar Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen.



Als er nog iets anders is dat ik voor je kan doen, laat je het dan weten? 😃 Groetjes, Angelica
Wel raar dat mijn mb's wel zijn gezakt in de tijd dat ik de apps niet gebruikte omdat mijn mobiel was uitgevallen...
Hoi BramWolfkamp,



Dat is inderdaad raar, maar misschien was dit verbruik wel de reden dat jouw telefoon is uitgevallen. Als je telefoon veel data verbruikt, dan geldt dat hetzelfde voor de batterij. Deze gaat dan ook eerder leeg.



Heb je de boosdoener in je telefoon nog kunnen vinden? Zo niet, lees je hier hoe je dat doet 😳.





Groetjes, Caspar

Reageer