.

Beantwoord

Hoe beperk ik datagebruik voor de Android?

  • 2 October 2016
  • 4 reacties
  • 407 Bekeken

De laatste tijd is mij opgevallen dat Android OS steeds meer data verbruikt, afgelopen maand zelfs 180 van mijn 500 MB.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes en alvast bedankt 🙂
icon

Beste antwoord door Ilias 3 October 2016, 14:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

In de meeste telefoons kun je tegenwoordig zien welke app er gebruik maakt van Data en welke dus ook heel veel. Nu weet ik niet welke telefoon je hebt maar bij mijn telefoon kan ik dat zien als ik naar instellingen ga en even Data verbinding ingedrukt houdt. Daar kun je dan bijv. ook weer instellen dat de betreffende app. beperkt data mogen verbruiken.
In de meeste telefoons kun je tegenwoordig zien welke app er gebruik maakt van Data en welke dus ook heel veel. Nu weet ik niet welke telefoon je hebt maar bij mijn telefoon kan ik dat zien als ik naar instellingen ga en even Data verbinding ingedrukt houdt. Daar kun je dan bijv. ook weer instellen dat de betreffende app. beperkt data mogen verbruiken.

Ik heb een samsung galaxy s6.
Bij datagebruik zie ik inderdaad een overzicht van mijn verbruik, maar bij Android OS kan ik het datagebruik niet beperken. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg.
Bij dat overzicht heb je als het goed is een lijstje met alle apps en de hoeveelheid data zij hebben verbruikt. Als je op een app drukt hoor je daar de mogelijkheid te zien. Ik schrijf dit omdat ik zelf ook een toestel heb met Android en ik dat netjes kan instellen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi MiekeLtn,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je veel dataverbruik hebt geconstateerd op jouw toestel! Ik snap dat je graag wilt terugzien wat de boosdoener is geweest en dit tegengaan.

Als je gaat naar de 'Instellingen' > 'Gegevensgebruik' zie je rechtsboven drie puntjes. Als je daar op klikt opent zich een venster met onder andere de optie 'Achtergrondgegevens beperken'. Verder kun je ook per app kijken wat je kunt doen om het te beperken.

Wij hebben in deze blog het één en ander uiteengezet om je te helpen je verbruik te beperken.

Laat je weten of je hier wat aan hebt gehad?

Dankjewel voor je hulp, Raytje!

Groetjes,
Ilias

Reageer