Skip to main content
Ik heb sinds een paar dagen een Sony Xperia ZL en heb in 3 dagen bijna 500 mb verbruikt!!! op mijn Samsung gebruikte ik nog geen 100 mb per maand. Hoe is dit mogelijk? Ik gebruik zoveel mogelijk wifi. (Bijna de hele dag) Ik ga mijn abonnement omzetten in 4G maar zie dat hij nu al 4G gebruikt. Iemand een idee waar het aan kan liggen? update center heb ik gezet alleen update met wifi. task killer heb ik gedownload.
Hallo Yvonne1002.



Houd er wel rekening mee dat je met 4G in korte tijd veel data kunt verbruiken.

Heb je al een data manager? 3G watchdog is erg goed, die beschermd tegen te hoog dataverbruik.

Wat ik ook zou installeren is Call meter 3G (voorkeuren instellen met linkertoets)

Bij instellingen op je telefoon mobiele netwerken uit, ook bij wifi.

Gebruik mobiele netwerken alleen wanneer nodig...





Groet,

Friesian
Hoi Yvonne1002, welkom op het Simyo forum!



Zoals Friesian al aangeeft doe je er goed aan om een data manager te installeren.

Verder zie ik in je gegevens dat je op 19 juli al 4G hebt aangezet. Deze wordt na het bestellen direct geactiveerd, dus het kan heel goed kloppen dat je nieuwe telefoon meer data verbruikt dan anders, 4G gaat immers een stuk sneller dan je gewend was.

Gelukkig heb je een 1000 MB bundel en ben je er nog niet overheen, maar let wel op je MB's.



Ook zie ik dat je op 21 juli alleen al meer dan 300 MB hebt verbruikt hebt. Heb je nog enig idee of je toen veel bezig was met je mobiel?
Beste Ernst,

Ik heb inmiddels een datamanger geinstalleerd. 3G watchdog. Op de 21st heb ik meerdere uren geen wifi gehad op mijn werk daar zal dus het verbruik hoog geweest zijn. Ik was er overigens van uit gegaan dat als ik mijn abonnement verander het pas in gaat op de 1ste van de maand en niet direct. Wat ik niet duidelijk terug kan vinden is wat er precies onder 4G flex valt. Onbeperkt 4G?

Bedankt

Yvonne
Hoi Yvonne1002,



Je verbruik was inderdaad van de 21e. Jammer dat het gebeurd is, maar goed dat je nu weet waar het vandaan kwam.



Als je een bundel hébt en deze wijzigt, gaat dat op de 1e van de maand in. Heb je nog géén bundel en kies je er dan 1, dan gaat ie meteen in.

4G is overigens niet een echt een bundel, maar meer een optie. Je hebt een 1000 MB internetbundel waarmee je op 4G kunt internetten.

Reageer