Skip to main content
De roamingskosten vanaf 1-4-2016 zijn gewijzigd en mijn vraag nu is :

de roamingskosten kunnen nog niet worden verrekend met een internetbundel.

als ik naar het buitenland ga heb ik dan wel een internetbundel nodig??.

Ik heb internet alleen nodig tijdens mijn vakantie.

Het is allemaal nog onduidelijk, graag enige uitleg.



Broer
Momenteel heb je nog niets aan een internetbundel als je naar het buitenland gaat. Maar dat gaat in de toekomst veranderen, tenminste als je naar een EU land gaat. Wanneer? Dat heeft Simyo nog niet bekendgemaakt!
Dan ga ik zonder bundel met vakantie binnen de EU.

dank voor de snelle reactie.
Hoi Broer-a,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat er nog onduidelijkheden zijn omtrent de nieuwe roamingtarieven. Goed om te zien dat Scotsman je vraag zo snel heeft beantwoord :D



Je betaalt binnen de E.U. momenteel alleen de roamingkosten van € 0,06 per MB. In de toekomst zullen wij naast deze toeslag ook een MB uit je bundel in rekening brengen, maar daarover zullen we onze klanten ruim van tevoren informeren.

Je kunt dus met een gerust hart zonder bundel op vakantie, mits je binnen de EU blijft 🆒



Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag, en anders een hele fijne vakantie!



Groetjes,

Sean



@Scotsman bedankt!!
Bedankt voor de reactie en deze topic mag wat mij betreft worden gesloten.
Graag gedaan! Fijn dat het duidelijk is 😃 Het topic laten we staan, zo hebben andere klanten er ook nog iets aan



Laat je het weten als je andere vragen hebt?



Groetjes,

Seam
hoe werkt dit gebruik in het buitenland met een prepaid toestel?
Hallo hakeijzer,



Met een prepaidkaart is internetten in het buitenland niet mogelijk.



De mogelijkheden om toch te internetten zijn dan:



a. Je prepaid omzetten naar een sim-only abonnement

b. Een prepaidkaart kopen van een buitenlandse provider, een dual-sim of tweede toestel is dan wel zo handig

c. Gebruik maken van Wi-Fi, let wel op dat niet alle 'open' Wi-Fi netwerken veilig zijn (bankieren etc.)



Heb je nog verdere vragen, schroom dan niet om deze hier te stellen.
Hoi Hakeijzer,



Welkom op het Simyo forum.



Het is helaas niet mogelijk om in het buitenland te internetten met een Prepaid aansluiting. Je kunt wel gewoon bellen en sms'en. Je moet hiervoor de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanzetten via 'Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen'. Hoe duur dit op jouw vakantiebestemming is, kun je hier teruglezen 🆒



Als je wilt internetten in het buitenland zijn er gelukkig wel mogelijkheden, zoals Franswon hierboven aangeeft. Wat voor jou de beste optie is, hangt van een aantal factoren af. Zoals je bestemming en de duur van je verblijf.



Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag!



Groetjes,

Sean



@Franswon, bedankt weer!

Reageer