Skip to main content
Mijn situatie: op de 5e van deze maand download ik onbewust terwijl ik denk WiFi verbinding te hebben een firmware update voor mijn telefoon van maar liefst 1,07Gb!?! Terwijl ik mijn handen vol heb met boodschappen, ontvang ik 2 berichtjes kort achter mekaar. Wanneer ik iets later de berichtjes lees zie ik tot mijn schrik dat mijn internetbundel op is. Achteraf logisch natuurlijk met een bundel van 1000Mb. Ik heb direct daarna mijn dataverkeer uitgeschakeld.



Het is dat ik mijn handen vol had en daardoor toch al niet snel iets had kunnen doen, maar de realtime 80% en bundel op sms'jes ontving ik binnen een minuut! zo snel had ik nooit Mb's bij kunnen kopen.



Nu de vragen: mijn telefoon geeft aan dat ik 109Mb over mijn dataplan heen ben gegaan. De Simyo app geeft bij bij verbruik niet aan dat/hoeveel ik buiten de bundel zit (geen donkerrood op de grafiek). Maar als ik hier de verbruikte Mb's optel kom ik op 1129Mb.

Hoe sta ik er nu voor? Krijg ik nu wel of niet buitenbundelkosten en zo ja hoeveel en is dit dan terecht gezien de onmogelijke reactietijd?



Graag jullie reactie.
Vervelend dat dit je overkomen is. Uhm....ik weet niet wat voor een soort telefoon je hebt maar het is vaak mogelijk om je telefoon zo in te stellen dat dat soort updates alléén binnengehaald worden als je daadwerkelijk in een Wifi omgeving bent.



De Simyo app geeft geen realtime gebruik aan maar 'hobbelt' er wat achteraan.

Het antwoord op je laatste opmerking moet van een moderator komen.
Bedankt voor je reactie. Klopt hoor. Zo staat de telefoon ook ingesteld. Hij staat zodanig ingesteld dat hij automatisch checkt op updates en deze alleen download bij verbinding met WiFi. In dit geval heb ik handmatig opdracht gegeven om de laatste update te downloaden. Op het moment dat ik dat deed had ik verbinding met een WiFi hotspot (Ziggo). Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij iets zou downloaden want het duurde vrij lang. Dus heb heb ik de telefoon in mijn zak gestoken en ben ik iets gaan doen. Vervolgens natuurlijk WiFi verbinding verloren, en de rest staat boven beschreven.



Onverwacht is hij toch gaan downloaden. Weet niet of dit een bug van de telefoon is. Zal dit balletje eens opgooien bij Xiaomi.



Wat betreft mijn vragen, ik weet dat de app qua informatie er wat achteraan hobbelt. Maar na vier dagen geeft hij nog niet aan dat ik buiten de bundel verbruikt heb. Wel dat ik 0Mb beschikbaar heb. Ik heb vandaag 500Mb bijgekocht. En dit laat de App keurig zien.
Net op Mijn Simyo (website) gecheckt. Geeft dezelfde waarden weer. Er staat zelfs:



Er is geen verbruik buiten je bundel gemeten.



Als dit juist is ben ik een tevreden man. Zoals ik overigens altijd al tevreden over Simyo ben geweest. Maar als ik achteraf toch met buitenbundelkosten belast wordt baal ik wel.
....daar kan een moderator inzicht in geven. En dat krijg je vast. Maar als het er na 4 dagen niet bij staat, lijkt mij dat het er ook niet meer bij komt te staan. Logischerwijze.

Nu je het over Ziggo wifispots hebt, begrijp ik het verhaal ook meer. Zelf heb ik ooit eens een topic over de Ziggo wifispots geopend. Was er toen niet bijster tevreden over. Maar misschien is dat inmiddels verbeterd?

Vond toen dat er te veel 'gaten' waren en vervelend dat mijn iPhone bij thuiskomst automatisch te vaak mijn eigen Ziggo wifispot oppikte. Heb het eraf gemikt.



https://forum.simyo.nl/telecom-weetjes-nieuwtjes-99/ziggo-wifi-spots-11627
Hoi Larski73,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat die update opeens via mobiele data verliep! Ik snap dat je daarvan schrikt! Goed dat je je verbruik toen meteen in de gaten hebt gehouden via de app. Ik zie inderdaad ook terug dat jij geen buitenbundelkosten gemaakt hebt. Geen zorgen, dus! Het lijkt erop dat je verbruik net binnen de perken viel. De vertraging kan oplopen tot een paar uur, maar zeker niet een paar dagen! Als het er nu nog niet staat, dan zal dat ook niet meer gebeuren :)



Ik zie terug dat jij extra MB's hebt bijgekocht: heel wijs! Zorg je ervoor dat je al je instellingen zo hebt staan dat je niet weer onverwachtse MB's verbruikt?



@ De Leon: Dankjewel voor je reacties!!



Groetjes,

Jihane

Reageer