Skip to main content
Goedemorgen,



Ik ben sinds 24 december bij jullie klant. Op 28 december ontvang ik rond 11 uur een bericht dat ik over mijn bundel heen ben. Dit vond ik vreemd, gezien ik net een abonnement had afgesloten. Nu blijkt dat ik op 28 november rond 3 uur in de nacht bijna 300 mb gedownload heb thuis. Ook vreemd gezien ik over wifi beschik en om dat tijdstip lag te slapen. Ik weet echter dat jullie mij toch niet kunnen vertellen hoe dit kan en hier verder toch geen werk van van maken. Wat ik echter vervelend vind is dat ik niet op de hoogte ben gesteld van de hoeveelheid mb's tot het einde van de maand en dat ik pas 8 uur!! nadat ik de datalimiet had overschreden door jullie op de hoogte wordt gesteld. Niet bijzonder klantvriendelijk en niet volgens afspraak! Gelukkig nieuwjaar maar weer!
Omdat je op 24 december klant bent geworden is jouw bundel naar rato gekort, d.w.z. voor de maand december had je ruwweg 7/30 van je maandelijks rantsoen. Geen wonder dat je daar snel doorheen bent! Maar vanaf 1 januari krijg je elke maand je volledige aantal afgesproken MBs. Je kunt de stand van je verbruik vrij precies checken op Mijn Simyo en met de Simyo app.
Waarschijnlijk heb je apps automatisch updaten aanstaan en had je op dat moment geen goede wifi-verbinding. In de instellingen van de play store kan je automatisch updaten uitzetten of op alleen wi-fi ipv. wi-fi en mobiel internet
Goedemorgen,



Ik ben sinds 24 december bij jullie klant. Op 28 december ontvang ik rond 11 uur een bericht dat ik over mijn bundel heen ben. Dit vond ik vreemd, gezien ik net een abonnement had afgesloten. Nu blijkt dat ik op 28 november rond 3 uur in de nacht bijna 300 mb gedownload heb thuis. Ook vreemd gezien ik over wifi beschik en om dat tijdstip lag te slapen. Ik weet echter dat jullie mij toch niet kunnen vertellen hoe dit kan en hier verder toch geen werk van van maken. Wat ik echter vervelend vind is dat ik niet op de hoogte ben gesteld van de hoeveelheid mb's tot het einde van de maand en dat ik pas 8 uur!! nadat ik de datalimiet had overschreden door jullie op de hoogte wordt gesteld. Niet bijzonder klantvriendelijk en niet volgens afspraak! Gelukkig nieuwjaar maar weer!




Omdat je op 24 december klant bent geworden is jouw bundel naar rato gekort, d.w.z. voor de maand december had je ruwweg 7/30 van je maandelijks rantsoen. Geen wonder dat je daar snel doorheen bent! Maar vanaf 1 januari krijg je elke maand je volledige aantal afgesproken MBs. Je kunt de stand van je verbruik vrij precies checken op Mijn Simyo en met de Simyo app.

Waarschijnlijk heb je apps automatisch updaten aanstaan en had je op dat moment geen goede wifi-verbinding. In de instellingen van de play store kan je automatisch updaten uitzetten of op alleen wi-fi ipv. wi-fi en mobiel internet



Hoi Andude,



Ik kan me voorstellen dat dat niet echt een lekker begin is. Je had inderdaad voor die paar dagen zo'n 130MB te gebruiken. Dit was ook te zien op Mijn Simyo of de app, waar je te allen tijden kunt inzien wat je nog aan MB's/ minuten over hebt. Gegevens komen wel met een vertraging van het netwerk, dus wij kunnen pas waarschuwen als wij het door krijgen.

Je toestel heeft dan de opdracht gegeven om vele malen meer te gebruiken dan er beschikbaar was. Dat wij niet kunnen registreren of inzien wat dat is geweest, daar heb je gelijk in. Vervelend vinden we dat wel, want het is wel belangrijk om de oorzaak hiervan te vinden, zodat je het in de toekomst kunt voorkomen. Het is inderdaad een goede tip, om je instellingen na te gaan. Wat er nu automatisch mag updaten/ synchroniseren en wat daarvan via mobiele data mag. Ook kun je met sommige besturingssystemen wel inzien hoeveel data er door welke apps/processen zijn gebruikt. Anders zijn daar data counter apps voor. Je kunt daarmee bij Simyo geen rechten ontlenen, maar het kan je wel inzicht geven in wat er precies is gebeurd.

Ik hoop dat je daar snel achter komt.



Groetjes, Charlene

Reageer