Skip to main content
Hallo ,



Bij mijn bundel van december ben ik op de een na laatste dag over mijn internetbundel geraakt.

Nou staat op de factuur rond 23:15 dat er een datapakketje (eigenlijk 2) gratis is ivm vertraagde notificatie SMS. (sms op mijn mobiel ontvangen op 23:17)

Wat ik niet snap is dat er nog een pakketje voor zat waar ik wel gewoon voor moet betalen, 6,78



Mijn vraag is daarom nou ook, waarom is dat pakketje wat er voor zat ook niet gratis?



Groetjes en alvast bedankt
Hoi pfeff,



Wat leuk dat je je vraag hier stelt op het forum.



Leuk om te zien dat de automatische verwerking van de gratis Mb's je is opgevallen. Dit is vrij recent ingevoerd:D Je kunt echter al kosten hebben in de regels voorgaand aan de 'gratis ivm sms' regel. Dit komt omdat de volgorde op je factuur niet altijd gelijk is aan de volgorde van verbruik.



Simyo krijgt het verbruik niet real time vanuit het netwerk. Om de paar uur komt het verbruik van de afgelopen paar uur binnen. Daardoor is de verwerkingstijd van die data pakketten hetzelfde en kunnen ze door elkaar komen te staan. Zo zie je ook dat er na die 'gratis ivm sms' regel, nog een pakket aan data niet berekend is. Dit heeft dezelfde oorzaak.



Omdat de verwerking op Mijn Simyo niet real time is, krijg je als service de waarschuwing per sms;) Zo kun je daar eventueel direct naar handelen.



Ik zie ook dat je een tijdje terug vroeg om grotere bundels, die hebben we inmiddels. Je kunt je bundel vergroten mocht je willen:D





Heb ik je vraag zo beantwoord?






Heb ik je vraag zo beantwoord?




Jazeker, bedankt voor het goede antwoord Ruud!



Nog even wat anders, mbt. de grotere databundels.

Ik had eerst altijd een abbonement van 2,5 gig, maar nu is die niet meer beschikbaar wanneer ik me abbonoment met een jaar wil verlengen.

Is er een mogelijkheid dat ik de 2,5 gig bundel kan behouden ipv. een 2 gig of 4 gig bundel te moeten kiezen?



Pfeff
Hoi Pfeff,



Graag gedaan, fijn dat het duidelijk is.



Je kunt je bundel van 2,5 GB behouden. Echter kun je dan niet gebruik maken van de verleng actie. Om je bundel van 2,5 GB te behouden, laat je je abonnement staan zoals het nu is. En loopt het gewoon door zoals jij gewend bent:D

Reageer