Skip to main content
Mijn beltegoed werd steeds minder zonder gebruik van mijn mobiel,wat ik niet begrijp.

Op mijn overzicht zag ik dat er bv. is afgeschreven op 15 september 2017 een bedrag van 2,90 euro en op vrijdag 22 september 2017 een bedrag van 1,05 euro terwijl ik toen niet gebruik maakte van mijn mobiel. Bovendien als ik gebruik maak van mijn mobiel doe ik dat altijd via WIFI. Ook zijn er steeds kleine bedragen van bv. 0,09 euro die ik niet snap??
Bij Simyo is het standaard mogelijk om via je mobiele aansluiting op internet te zitten. Dit geven zij ook aan in de welkomstmail die je hebt gehad nadat je het prepaidpakket had besteld.



Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.



Daarbij staat waarschijnlijk het mobiele internet op je telefoon aan en wordt er verbruik geregistreerd op de momenten dat wifi uit staat of misschien weg gevallen is.



Om het internet via Simyo uit te zetten ga je naar je MijnSimyo pagina > instellingen > netwerkinstellingen. Daarna je telefoon even herstarten en vanaf dat moment kun je enkel nog via Wifi op internet.



@Simyo



In de mail staat een fout (vet gedrukt) of is dit inmiddels aangepast?
Ik zal het in de instellingen veranderen. Dank voor de tip. Ik begrijp dat als WIFi uitvalt hij overgaat op gewoon internetverbruik maar op de keren dat dat is geregistreerd heb ik helemaal mijn mobiel niet gebruikt dus dat is zo raar!! Ik weet dat omdat ik bv vorige week vrijdag zonder mobiel op pad was.
Nee Wifi valt niet uit bij het overgaan op internet verbruik via Simyo. Als beide aanstaan en Wifi, wat een instabiele verbinding is, weg valt door bijvoorbeeld storing of verminderd bereik dan kan de telefoon kiezen voor de op dat moment sterkste verbinding en dat is dan het mobiele internet.



Een telefoon verbruikt ook gewoon als de telefoon niet actief gebruikt word (mits de verbinding aan staat uiteraard). Zie het als een pc, die verbruikt ook internet zonder dat je er mee bezig bent.
Hoi Lob,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik snap dat je dit verwarrend vindt! Zoals Ray heeft uitgelegd, staat de optie om te kunnen internetten in het buitenland standaard uit. Dit kun je uitzetten door in te loggen op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Daarna kan je mobiel geen gebruik meer maken van 3G, waardoor die kosten er niet meer zullen zijn 🙂



Je toestel schakelt namelijk over naar mobiele data als dat 'beter' uitkomt. Als de wifi-verbinding bijvoorbeeld eventjes zwak is, dan kan dit al gebeuren. Ik zie nu dat je die internetoptie uit hebt gezet. Verstandig! Zo zorg je ervoor dat alleen de mogelijkheden aanstaan die jij daadwerkelijk wilt gebruiken.



Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?



@ Ray, dank voor je antwoord! En ik zie het inderdaad, dankjewel, ik zal het doorgeven!



Groetjes,

Jihane

Reageer