Skip to main content
Hallo,



Onze zoon heeft een abbonement van Simyo. De eerste weken verliep alles prima tot deze week. Als hij op onze wifi zit dan kan hij niet op internet zal ik maar zeggen. Het tekentje staat er boven maar hij kan niets openen. Al onze gezinsleden hebben een mobiel en wij kunnen allemaal wel op wifi dus de wifi opzich is het probleem niet lijkt mij......

Simyo kan volgens mij ook niet het probleem zijn dus ligt het aan de instellingen van de telefoon zou je zeggen. Nu heb ik de juiste instellingen inmiddels ook al van Simyo gekregen maar ook dat help niet. Inmiddels weten wij niet meer wat te doen dan de boel resetten maar ja dat doe ik liever niet aangezien ik dan alles kwijt ben???

Ik ben niet een echte kenner dus als iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen??

Ik heb wel het idee dat de mobiel ook zo nu op "dataverbindingsstand uit" staat maar ookal zet ik die dan weer aan helpt ook niet.....



Alvast bedankt....

Christina
Goedemorgen Christina1977.



Vreemde situatie!



In je vraag heb je vermeld staan dataverbinding, dit heeft als zodanig geen enkele betekenis voor de verbinding met je wifi netwerk, alleen met mobiel data via Simyo.

Instellingen van Simyo hebben geen invloed op je wifiverbinding.



Dan de vraag over wifi, probeer eens met de betreffende telefoon het volgende.

1. Ga naar instellingen op de telefoon.

2. Zet wifi aan en klik op de naam van de router.

3. Klik dan op vergeten.

4. Laat dan de telefoon opnieuw scannen met wifi naar de routernaam.

5. Log in op de routernaam en klik dan op verbinden.





Wanneer dan de telefoon is verbonden met de router, test dan of er weer verbinding is via wifi met internet.

Bij dit alles dataverbinding (mobiele netwerken) dus uit laten staan.



Laat ff weten of dit helpt.



Groet,

Friesian
Goedemorgen Friesian,



Ik heb er dus weinig verstand van, wist niet of dataverbindingsstand wel of niet nodig is om wifi te ontvangen....

Maar op je tip terug te komen, die hebben we ook al geprobeerd en ook dat lukte niet.... Ik weet alleen niet of ik de dataverbindingsstand uit had staan dus dat probeer ik nog even. Hij is nu naar school dus dat wordt vanmiddag.... Wel bedankt voor het meedenken!!

Je hoort het wel weer.....



Groeten Christina
Hallo Christina.



Ga eens , straks, vlakbij de router met de telefoon om te controleren of hij niet gehinderd wordt door muren, afstand o.i.d..

Dataverbinding uit heb ik alleen opgemerkt omdat dit kosten met zich meebrengt i.v.m. mobiel dataverkeer.......

Omdat ik niet weet wat voor router je hebt (welke provider) zou je eventueel je router een harde reset kunnen geven.

Bij je router zit ergens een miniscuul gaatje waarbij staat reset.

Een harde reset doe je met bijvoorbeeld een omgebogen paperclip in dat gaatje enige seconden te drukken.

Wel eerst bij alle apparaten wifi uitzetten laptop, telefoon bijvoorbeeld.

Bij de router gaan dan de lampjes uit, waarna ze voor de voet weer aan gaan.



Dit zeg ik onder zeer groot voorbehoud! Dit verschilt per provider wat betreft het weer inloggen van modem/routercombi.

Wees hiermee dus uitermate voorzichtig....

------------------------------------------------




Zie je door vlakbij de router te staan dat dan de wifi verbinding in orde is, dan zijn er 2 opties.

Een wifi range extender of een extra router, persoonlijk zou mijn voorkeur dan uitgaan naar de extra router......



Wat ik eerst zeker eens zou proberen.

Ga eens na of wifi wel werkt op een andere router. (misschien even naar een telecomspecialist, die kunnen het ook testen)



Groet,

Friesian
Hoi Christina1977, welkom op het forum van Simyo!



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet, zodat het topic voor klanten met eenzelfde probleem makkelijker vindbaar is :)



Verbinding met WiFi staat inderdaad volledig los van de aansluiting die je zoon bij ons heeft.



Mocht je er met de handige tips van Friesian onverhoopt toch niet uitkomen, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de leverancier van je telefoon, hopelijk kunnen zij je hiermee verder helpen :)



In dat geval horen we graag de oplossing, want het is wel een vreemd probleem :eek: Zeker ook omdat de rest van jullie gezin wel gewoon gebruik kan maken van de WiFi verbinding. Daarom denk ik zelf dat het resetten van de router niet de oplossing gaat geven 🙂

Reageer