Skip to main content
Hallo,



Ik werk net over de grens in België. Wanneer ik klaar ben met werken en weer in NL rij en mobiele data aanzet werkt dit niet. Ik moet de telefoon dan constant opnieuw opstarten. Kan dit verholpen worden? Ik heb Samsung s6 en bij s4 was hetzelfde geval. Vrij irritant.



Met vriendelijke groet,



Huub
Even een vraag Huub.

Je weet toch dat je handsfree moet bellen in het verkeer? Nog beter = niet bellen tijdens het rijden, zelfs alleen al het vasthouden van de telefoon tijdens het besturen van de auto mag niet....

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/mag-ik-bellen-in-de-auto

En volgens mij is de oorzaak roaming dat je weer de telefoon moet opstarten.



Friesian.



Dit mag dus wel. :):D:P🆒


Roaming heb ik al geprobeerd maar werkt helaas niet. Btw ik doe aan carpoolen mag het dan wel als ik naast de bestuurder zit?
Jazeker, maar ik bedoelde dat het normaal is heb ik ergens gelezen dat opnieuw opstarten na het roamen voor data, en weer terug naar NL.

Probeer eens de volgende keer roaming uit in NL daarna vliegtuigstand aan en weer uit.

Het gaat er om dat er weer verbinding wordt gemaakt met het netwerk...
Oké bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het morgen proberen. Laat 't je weten als het lukt. Ciao!
Hoi Huubio4,



Welkom op het Simyo Forum,



Dat lijkt mij ook erg vervelend zeg! Een telefoon opstarten is nog steeds niet echt een heel snel proces. Gelukkig heb je al een alternatief van Friesian gekregen (Bedankt voor het meedenken :)) Je kunt in de instellingen van jouw telefoon nog iets nakijken. Via Mobiele netwerken > netwerk selecteren, kun je aanvinken dat jouw telefoon automatisch naar netwerken kan zoeken. Als dit niet aanstaat, kan het zijn dat dit een oplossing biedt. Laat je ons weten of het werkt.



Groetjes,

Angela
Friesian op vliegtuig stand aan en uit zetten werkt wel. Helaas gaat het niet automatisch maar het is beter dan opnieuw opstarten. Bedankt Angela voor je reactie maar dat werkt helaas ook niet. Dus dan maar dagelijks vliegtuigstand aan en uit! Groetjes
Beste Huub.



Daarom is mijn graag gebruikte spreuk....

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...



Bedankt dat je het meldt !

Friesian.
Hoi Huubio,



Goed dat je dit nog even laat weten! De tip van Friesian is zeker handig en een stuk sneller dan het herstarten van jouw telefoon! Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Angela

Reageer